Senaste nytt

Nekad lounge i Alicante

Någon som försökt med en SAS Plus biljett nyligen på Alicante loungen?

SAS Lounges – starta din resa på ett avkopplade sätt | SAS står det "När du reser i SAS Business eller SAS Plus har du tillgång till Star Alliance-lounger på SAS-destinationer (utom till loungerna i USA för SAS Plus-resenärer)."

Den tillhörande sökfunktionen på Star Alliance visar i sökresultatet att ALC "Sala Ifach"är tillgänglig.

Det dyker inte upp någon lounge när jag söker på Star Alliance lounge finder, vare sig som SAS-resenär i business eller EBG+. Finns ej heller någon Star Alliance-lounge där så inga skäl att räkna med access. Hur sökte du, @pedantic ?

Någon som försökt med en SAS Plus biljett nyligen på Alicante loungen?

SAS Lounges – starta din resa på ett avkopplade sätt | SAS står det "När du reser i SAS Business eller SAS Plus har du tillgång till Star Alliance-lounger på SAS-destinationer (utom till loungerna i USA för SAS Plus-resenärer)."

Den tillhörande sökfunktionen på Star Alliance visar i sökresultatet att ALC "Sala Ifach"är tillgänglig.
Som andra har påtalat så är det en tredje parts lounge (contract lounge). Framgår av just lounge findern:
upload_2019-7-11_12-13-26.png

Av lounge access policy så framgår detta om contract lounge:
At airports where neither a Star Alliance branded lounge nor a Star Alliance member carrier offers a lounge, third party lounges are contracted by some of our member airlines. As a Star Alliance Gold customer travelling on a Star Alliance member airlines operated flight from such airports, you have access to these third party contract lounges, if the member airline you are travelling on has a contract with this lounge.
(min fetstil)

Jag fick detta av SAS igår, som hänvisade till Star Alliance lounge finder.

Tycker faktiskt de var väldigt tydliga med vilka lounger som ingår och inte ingår!

Som det står i tidigare inlägg - loungen i Alicante är en "contract lounge", vilket SAS-passagerare inte har tillgång till.
Screenshot 2019-07-11 at 12.25.33.png

Toppen