Mr Basic
Medlem
Tyvärr inte bara LH-gruppen som försöker fly undan…..Du ser, men det är riktigt dåligt att bolagen i LH-gruppen jämt försöker fly undan från sitt ansvar.
Tyvärr inte bara LH-gruppen som försöker fly undan…..Du ser, men det är riktigt dåligt att bolagen i LH-gruppen jämt försöker fly undan från sitt ansvar.
För mig handlar det inte om pengarna men om att göra synligt hur efterlevnaden är.Har också haft problem med Swiss som nekade och fördröjde ärendet. Tog två år innan airhelp fick rätt i domstol. Nackdelen var att airhelp tog 45%, men fördelen var att jag inte behövde göra något.
Jag har svårt att se att detta kan stämma. Artikeln de hänvisar säger:We have re-evaluated the case and have checked the reason of the downgrade of your flight and can inform you that SWISS will grant you a compensation of the coupon value in line with Article 10 of EC261/2004 to the amount of SEK 6356.85 for the five passengers (SEK 1271.37 per pax).
75% av en enkelresa (som del av en T&R) i premium eco hos Swiss bör vara mer än så. De skriver Coupon value, det är grundpriset, men tolkningar av regleringen är ganska tydligt i att slutgiltiga biljettpriset avses inte bara "fare" delen för berörda kupongen.2. If an operating air carrier places a passenger in a class lower than that for which the ticket was purchased, it shall within seven days, by the means provided for in Article 7(3), reimburse
(a) 30 % of the price of the ticket for all flights of 1500 kilometres or less, or
(b) 50 % of the price of the ticket for all intra-Community flights of more than 1500 kilometres, except flights between the European territory of the Member States and the French overseas departments, and for all other flights between 1500 and 3500 kilometres, or
(c) 75 % of the price of the ticket for all flights not falling under (a) or (b), including flights between the European territory of the Member States and the French overseas departments.
Jag har svårt att se att detta kan stämma. Artikeln de hänvisar säger:
75% av en enkelresa (som del av en T&R) i premium eco hos Swiss bör vara mer än så. De skriver Coupon value, det är grundpriset, men tolkningar av regleringen är ganska tydligt i att slutgiltiga biljettpriset avses inte bara "fare" delen för berörda kupongen.