Senaste nytt

Nekad i lounge T2 pga flyg från T5

Lonelyflyer

Medlem
Så förra måndagen skulle jag flyga Norwegian till Krakow och ville testa Auroraloungen på T2, har inte varit där på länge men minns den som trevlig och lite folk.

Har Loungekey så Arlanda är begränsat till Aurora eller Norrsken på T5

Damen i disken vill ha boardingkort, men när jag visar Norwegian så säger hon att det går inte att använda denna lounge om man har flyg från annan terminal.

Jag ifrågasätter såklart och undrar om det är något nytt, eftersom Loungekey listar Aurora på T2 som en av loungerna som kan användas.
- Ja det är nytt sedan pandemin, vi vill inte att det transporteras folk mellan terminalerna i onödan

Går vidare till Norrsken och kommer in där
Frågar även kvinnan i den disken som inte hört talats om detta sedan innan

Har någon fler märkt av detta ?
 

Thornado

Medlem
När jag skulle resa i mitten av juli så kom jag till Arlanda i god tid och gick genom säkerhetskontrollen vid T2 (dels för att slippa eventuellt kökaos i T5, men också för att titta in på Aurora en stund).
Även för mig blev det stopp vid ingången, inte pga av terminalen, men däremot så fick jag höra att jag bara skulle bli insläppt 2 timmar innan avgång (vilket ju i praktiken gör att man inte går in där vid avresa från annan terminal). Försökte argumentera för att det inte varit något problem tidigare, och då sa hon att det var så mycket nytt folk efter pandemin som inte riktigt kunde reglerna...

(Edit: Jag kunde ju förstås se att det inte var särskilt mycket folk i loungen, så inget behov av att begränsa hur många de släppte in pga trängsel.)
 
Last edited:

Hachans

Medlem
När jag skulle resa i mitten av juli så kom jag till Arlanda i god tid och gick genom säkerhetskontrollen vid T2 (dels för att slippa eventuellt kökaos i T5, men också för att titta in på Aurora en stund).
Även för mig blev det stopp vid ingången, inte pga av terminalen, men däremot så fick jag höra att jag bara skulle bli insläppt 2 timmar innan avgång (vilket ju i praktiken gör att man inte går in där vid avresa från annan terminal). Försökte argumentera för att det inte varit något problem tidigare, och då sa hon att det var så mycket nytt folk efter pandemin som inte riktigt kunde reglerna...

(Edit: Jag kunde ju förstås se att det inte var särskilt mycket folk i loungen, så inget behov av att begränsa hur många de släppte in pga trängsel.)

I Priority Pass-appen står det att det är tre timmars stay som gäller, praktiskt brukar det ju tillämpas så att man inte får komma in mer än tre timmar innan avgång. De reglerna är ju just för att man inte ska få samma problem som med Pontus att folk campar i många timmar. Men det är väl den typen av regler som tillämpas efter behov tänker jag.
 
  • Gilla
Reactions: hco

BAS

Medlem
Flög Norwegian i slutet på maj. Flyget var försenat, så vi tog en sväng till T2. Det var inga problem att komma in på Aurora den gången.
 

PTR

Medlem
Flyger QR idag och är sapphire, var i bra tid så tänkte jag chansar och testar ta mig in i Aurora.

Engelsktalande värd vägrade först släppa in mig för att QR inte fanns i datorn och att dom flyger från T5.
Stod på mig och någon manager hämtades.

Då gick det minnsan få komma in även fast det verkar som dom fick göra något manuellt.

Lugnt och skönt här så blir perfekt ta sista mötet här innan semester.
 

palmen

Moderator
Flyger QR idag och är sapphire, var i bra tid så tänkte jag chansar och testar ta mig in i Aurora.

Engelsktalande värd vägrade först släppa in mig för att QR inte fanns i datorn och att dom flyger från T5.
Stod på mig och någon manager hämtades.

Då gick det minnsan få komma in även fast det verkar som dom fick göra något manuellt.

Lugnt och skönt här så blir perfekt ta sista mötet här innan semester.
Har QR avtal med Aurora loungen? För det är ju ingen one world lounge rent generellt.
 
Toppen