Senaste nytt

Nekad Amex efter många år

Jag sökte nyss om Amex SAS Elite. Tjänar runt 550 000 /år. Bolån runt en miljon och några 10 k i CSN. Inga betalanmärkningar. Haft Amex SAS premium för något år sen och betalat alla fakturor (kan ha varit någon dag sen med en). Blev nekad på grunden att jag inte bedömdes att ha tillräckligt betalningsutrymme. Ringde "nya konton" på Amex som i stora drag sa samma sak, hör av dig om tre månader om du har fått högre lön.

Edit: har SAS mastercard också, men det har jag sagt upp nu (Amex sa att det inte spelade någon roll)

Någon som vet om det går att göra något annat än att byta jobb ;)?
Jag tjänar ungefär som du. Enbart CSN-lån och inga andra kreditkort. Har precis som du också haft ett amex tidigare och fick då beviljad hög kredit. Blev direkt nekad vid ansökan denna gång av samma anledning, ringde då och tjatade och till slut fick jag med dem att göra en ”manuell prövning” istället. Fick skicka in en lönespec och vänta en månad och blev sen beviljad. Dock lite lägre kredit än förra gången, men oavsett mer än vad jag behöver.

Jag tjänar ungefär som du. Enbart CSN-lån och inga andra kreditkort. Har precis som du också haft ett amex tidigare och fick då beviljad hög kredit. Blev direkt nekad vid ansökan denna gång av samma anledning, ringde då och tjatade och till slut fick jag med dem att göra en ”manuell prövning” istället. Fick skicka in en lönespec och vänta en månad och blev sen beviljad. Dock lite lägre kredit än förra gången, men oavsett mer än vad jag behöver.
Okej tack för informationen, jag får kanske göra ett försök till att övertala dem

Toppen