Senaste nytt

Nedgradering, Thai Airways

jumbooze

Medlem
Inte så glad på Thai just nu !! Har längtat efter att åka deras A380 i Royalfirst Class. Tg921 den 18 Jan. Nu har man ändrat till 747.
Och inte ens fått platser bredvid varandra. Känns så surt.
Kan man hoppas på att man ändrar plan igen?
Pratat med Thai, om att få sitta bredvid Varandra men man kunde inte göra något.....
När det gäller thai så hinner de nog ändra sig 3 gånger till, vad det gäller sittplatser så kan nu ju alltid fråga vid incheckning / ombord
 

Johanna

Medlem
Har förstått att flera på forumet rekommenderat Odenresor(?) för ändamålet.
Är det så att många rekommenderar Odenresor? Då har jag missat det. Det enda jag kan komma på är en man som verkar känna någon på Odenresor som skrivit att dom är bäst i hela världen som argument mot @agehall regler att inte använda resebyråer.
 

ryds

Medlem
Ja man ju verkligen hoppas att dom ändrar sig igen, håller tummar.
Man har kört A380 bra länge nu och dagarna innan och efter den 18 jan så är det bara A380. Va är oddsen att man ändrar precis då.
Bara det inte blir den gamla kabinen också ....
Va 2 säten som var blockad, (rörelsehindrade ) annars va allt bokat. Får hänga på låset.!
 

Wyll

Medlem
Ja man ju verkligen hoppas att dom ändrar sig igen, håller tummar.
Man har kört A380 bra länge nu och dagarna innan och efter den 18 jan så är det bara A380. Va är oddsen att man ändrar precis då.
Bara det inte blir den gamla kabinen också ....
Va 2 säten som var blockad, (rörelsehindrade ) annars va allt bokat. Får hänga på låset.!

Vart flyger ni ifrån?
 
A

Affluent

Guest
Beställde för några veckor sedan via Mr Jet biljett Businessclass med Thai Air. Biljetten bekräftades och betalades. Utresa novemeber, återresa i mars. Kollade i går upp biljetterna för att se om det gick att boka plats och upptäckte då att min businessclass biljett för hemrean bytts mot Premium ekonomiklass. Kollade på Thai, för min datum fanns fortfarande båda biljettalternativen till en avsevärd prisskillnad.
Kontaktade Mr Jet i morse fick veta att Thai hade dragit in businessklass på det flyg jag bokat hem oh att man därför nedgraderat mig (men inte meddelat mig). Blev ganska arg! Fick veta att jag kunde byta till ett nattflyg och då få businessclass igen. Frågade om återbetalning av skillnaden mellan Businessclass och Premium ekonomi om jag behöll den nedgraderade biljetten. Fick veta att någon återbetalning skulle det i så fall inte bli. Jag häpnade och fick besked att "flygbolagen har rätt att nedgradera utan erättning" - är det verkligen så?
Låter ju helt sjukt!! :(
 

olo

Medlem
Är det så att många rekommenderar Odenresor? Då har jag missat det. Det enda jag kan komma på är en man som verkar känna någon på Odenresor som skrivit att dom är bäst i hela världen som argument mot @agehall regler att inte använda resebyråer.
Det är helt rätt!

Däremot har jag läst flera gånger att Thai kan ge rätt bra rabatter till resebyråer som inte att går att nå via deras webplats.
 
Toppen