Senaste nytt

Nedgradering från First till Business på Emirates

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror inte att de påverkar din "affär" ni ligger väl på olika bokningar. Om Arlanda UG honom så syns det inte i din bokning och ni gråter ut vid incheckningen så hoppas jag att det löser sig
Trots allt ha en trevlig resa!

Ännu inget svar. Skrev till Emirates den 18 dec och de bekräftade mottagandet den 22 dec. Rent logiskt borde de inte ha så många kristna helgdagar i Dubai, men uppenbarligen har de tagit julledigt. För det kan väl inte vara så att mitt klagomål är så svårhanterat att någon har begärt förlängd betänketid?
Simon, jag önskar dig en trevlig resa! Business hos Emirates är helt ok, men känslan med F är på en helt annan nivå. Hoppas bara att du inte får problem med de andra benen men underlaget för F torde vara bättre mot Australien och NZ. Avundas dig att komma till NZ. Har själv varit där 8 ggr, varav längsta period var två månader. Fantastiskt land som du kommer att njuta av!
Lars

Simon, jag önskar dig en trevlig resa! Business hos Emirates är helt ok, men känslan med F är på en helt annan nivå. Hoppas bara att du inte får problem med de andra benen men underlaget för F torde vara bättre mot Australien och NZ. Avundas dig att komma till NZ. Har själv varit där 8 ggr, varav längsta period var två månader. Fantastiskt land som du kommer att njuta av!
Lars

Tackar jag för! Man får ta o sova hela första resan ner till DXB så man kan va vaken resten av resan. Man sover hellre bort en flight i C än en flight i F ;)

Tror verkligen inte en downgrade kommer ske på dem andra benen. Vi är minst 3 personer i F varje avgång enligt seatmap online. Mellan MEL-AKL är de bara 2 platser lediga i F o på AKL-MEL 3 platser av totalt 14 (A380)...

Hej Simon,

Jag har försökt kontakta dig både den 23 december samt idag.

Såg att du varit i kontakt med våra agenter som arbetar på Contact Centre.

Gällande din resa den 1 januari så kan vi boka om dig till en annan avgång om du vill resa i Första Klass.
Om du däremot väljer att resa i business så utgår det kompensation för nedgradering som kommer att ges på flygplatsen.

Skulle du vilja boka om så föreslår jag att du mailar det alternativet genom att svara på det här mailet.

Men om du vill behålla det datum du var bokad på men resa i business så föreslår jag att du besöker vår biljettdisk på Arlanda samma dag som avresa.

Om ändringen sker mer än 48h innan avresa och vi har en möjlighet att boka om så utgår kompensation i form av återbetalning av mellanskillnaden mellan Första och Businessklass.

Har du några funderingar så är du välkommen att kontakta oss via e-post.

Vill också passa på att önska dig ett fint avslut på 2013 och ett gott nytt år!

Med vänliga hälsningar

Christoffer Friman
Customer Sales & Service Agent | Sweden

Fick detta för 15 min sen. Har inte fått något mail eller telefonsamtal från dem den 23 så....

Ring Expressen och gråt ut Simon, EK gör säkert en pudel ( detta inlägg skall försöka vara ett skämt)

Svarade på mailet och bad han ringa upp. Tog 5 min så ringde han mig o vi hade en bra pratstund. Han säger som sagt att dem på kontoret i Sverige jobbar inte med kompensationsfrågor. Detta görs alltså på flygplatsen eller via Costumer affairs i UAE. Med andra ord så spelar hans mail inte större roll men han sa klart o tydligt att han står till tjänst ifall det blir några problem.

Vi får vänta tills onsdag på flygplatsen o se vad dem säger där på deras biljettdisk.

Lycka till! Se det från den positiva sidan dock, du har en sjujäkla trevlig resa att se fram emot, även om det blir lite smolk i bägaren när man sett fram emot F med EK. :)

Jo de kommer bli en lång o otroligt häftig resa. Har satt upp en plan på hur dokumentering ska ske och kommer starta en ny tråd. Liverapport, delreserapport o massa bilder. Fortsättning följer.....

Jo de kommer bli en lång o otroligt häftig resa. Har satt upp en plan på hur dokumentering ska ske och kommer starta en ny tråd. Liverapport, delreserapport o massa bilder. Fortsättning följer.....

Simon ha en underbar resa och aterkom garna med massor av bilder och synpunkter! Och utmana garna mina utalanden om att EK F A380 ar en turistfalla jamfort med deras 777ER

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen