Senaste nytt

Nedgradering från First till Business på Emirates

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med andra ord grundligt läsa hela delen i 264/2004 som gäller downgrade? Finns de någon bra länk någonstans?
Ja, man ska läsa den grundligt. ( sök bara på den i google så hittar du typ wikipedia som länkar vidare till EUs hemsida.

Du har köpt din med cash eller hur?
Det gör det hela lättare än för mig som har award tix. Har du blivit meddelad av emirates om ändringen? Annars så skulle jag hantera detta efter faktum inte innan!
Med vänlig hälsning, J

Ja, man ska läsa den grundligt. ( sök bara på den i google så hittar du typ wikipedia som länkar vidare till EUs hemsida.

Du har köpt din med cash eller hur?
Det gör det hela lättare än för mig som har award tix. Har du blivit meddelad av emirates om ändringen? Annars så skulle jag hantera detta efter faktum inte innan!
Med vänlig hälsning, J

Inget meddelande om ändring från Emirates sida. Märkte detta idag för några timmar sedan. Resan är betald i cash så de bör va lättare med ersättning då om dem inte ändrar tillbaka flyget. Har mailat och bara ställt frågan om jag är nedgraderad till dem för att få en bekräftelse.

Thank you for contacting Emirates.

Emirates apologises for any inconvenience caused due to the schedule change, however we are unable to provide a compensation for same.

We can rebook you for an alternate flight the next day and the same will be done on first class free of charge, provided seats are available, or alternatively you can avail of s full refund on the same ticket.

Should you need further information or assistance, please contact us and we will be pleased to assist.

Sincerely,

Samantha Fernandes
Customer Sales and Service Representative
Emirates Airline

Första mailet där jag frågar om compensation. Om dem bara tänker ge mig en gratis ombokning till en annan dag är ju bara att glömma. Måste resa dessa dagar.

Ajdå. Jag skulle nog ha rekommenderat att inte göra någonting förens väldigt nära inpå avgång. Det där kommer att försvåra dina möjligheter att få ut full ersättning.

Okey, ja då väntar jag och ser vad som händer. Jag kan tillägga att jag inte rakt ut fråga om kompensation utan fråga generellt varför downgrade har skett och att jag tycker de är oacceptabelt.

Sen att jag bokade resan i somras o de nu är knappt 10 dagar till avresa tycker jag är tätt inpå. Men jag följer era tips o väntar ;)

Last edited:
Problemet är att du nu är informerad och de har bevis på det. Det kan också finnas gott om alternativ där de kan boka om dig (även om det inte funkar för dig) och de kommer att göra allt för att få dig att boka om eller avboka. Hade du väntat till sista sekund eller tillochmed tills du kommit hem, så hade du haft ett case där du varit mer eller mindre garanterad ett positivt utfall.

Problemet är att du nu är informerad och de har bevis på det. Det kan också finnas gott om alternativ där de kan boka om dig (även om det inte funkar för dig) och de kommer att göra allt för att få dig att boka om eller avboka. Hade du väntat till sista sekund eller tillochmed tills du kommit hem, så hade du haft ett case där du varit mer eller mindre garanterad ett positivt utfall.

Okej, ja de va en tabbe av mig (första downgrade ever). Men även om jag blir ja informerad som sagt nu. De va trots allt jag som upptäckte de bör de inte ändra EU reglerna? De kan bara va att dem gör de svårare för mig att få ersättning. I slutändan är de ju ändå jag som har en bekräftad F biljett och dem gör equipment change o en downgrade.

Men jag förstår absolut dit resonemang. Du har nog mer erfarenhet än mig på detta!

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen