Senaste nytt

Nedgraderade "drygingar"

Trevlig läsning:)
Jag anser absolut att det är bemyndigad personal ombord som skall vara skickade att lösa en sådan situation samt ta beslut om eventuell åtgärd vidare.
Även om jag kan ha förståelse för @Monkey_Class initiativ tycker jag det är FA
som ansvarar för lösning.

Han syftar nog på att tråden håller en ganska ostädad karaktär, som mer lämpar sig till Flashback än BusinessClass.se

Det här förstår jag inte. På vilket sätt är tråden "ostädad"? En "incident" ombord på ett flygplan och dess efterverkningar hör inte hemma på ett flygforum?

Faktum är att jag tycker det är en högst relevant diskussion. Alltför ofta ser man flata besättningar som fortsätter att servera trots att alla runt omkring kan konstatera att personen/personerna mer än fått nog. Beteendet att hälla i sig över sina gränser är inte isolerat till människor som reser Economy - frekvent ser man andra klassens resenärer som sitter i Eco Extra och Business och häller i sig alkohol över sin egen tolerans som om "man får passa på nu när det är gratis för det vet man aldrig när det blir nästa gång".

Min åsikt är att besättningar skulle kunna vara mer restriktiva och avbryta servering oftare. Visst kan det bli diskussion men spårar den ur så är det bara för kapten att besluta att personen/personerna ska stripeas fast i sina säten. Att få någon faststripead upplevs mindre obehagligt för medpassagerarna än att det skriks, förolämpas, kräks och vacklas omkring i kabinen. Ett sånt beslut innebär ingen finansiell risk för flygbolaget förutom att idioten i fråga kanske inte återvänder som kund vilket känns mer som vinst än förlust. Bättre att en inte kommer tillbaka än tio som satt runt omkring och blev drabbade.

Jag har varit med om en besättning som valde att avbryta servering, det blev diskussion, kaptenen kom ut och sa mer eller mindre åt vederbörande att sitta ner och hålla käften och sen var resten av flygningen lugn. Jag har också varit med om en UA-besättning som avbröt servering varpå det blev rejält livat och då kom kaptenen ut och beslutade om stripeing. Även efter det var resten av flygningen lugn (vederbörande somnade stripead).

Brevet till chefen är jag inte helt med på för risken att det inte var en tjänsteresa som flera påpekat men frustrationen och ilskan som jag tror @Monkey_Class kände känner jag igen och hur man ska hantera den som städad passagerare som drabbas är också det ett relevant ämne att diskutera.

Last edited:
Wow, schysst pöbelmentalitet det blir. Jag trodde bättre om detta forum, men det kanske är mänskligt...
Kanske den här tråden är bättre lämpad för Flashback?! Allvarligt talat, nivån på den här dyngan.

Han syftar nog på att tråden håller en ganska ostädad karaktär, som mer lämpar sig till Flashback än BusinessClass.se

Jag förstår ingenting, har inlägg tagits bort? Jag ser nämligen ingen pöbel. De flesta skriver att TS gjort ett bra jobb och andra ställer sig försiktigt ifrågasättande, inga påhopp eller otrevligheter. Har inte valt sida själv men tycker att diskussionen är intressant.

Intressant! Vilka svin!

Nu framgår det inte vilken rutt du flög eller vilket bolag - men din kommentar om att "planet var fullt så det blev en del nedgraderingar" oroar mig. Börjar det bli vanligare med nedgraderingar från business på sista tiden eller är det bara jag som inbillar mig baserat på det ganska dåliga statistiska underlag som detta forum representerar?

P.S. Hoppas du får ett rejält tack för din insats.

Det är väl bara positivt egentligen? Om efterfrågan börjar överstiga utbudet innebär det fler stolar och ett större fokus på Business Class i framtiden hos bolagen.

Last edited:
Toppen