Senaste nytt

Nedgraderade "drygingar"

Gavs det något skäl till varför snubbarna blev nedgraderade till Economy? Var det på grund av överbokning eller på grund av att de var berusade redan när de kom till gaten. Jag antar att detta inte var en SAS flygning, då man måste betala för alkoholen i Economy.

Är det bara jag som tycker att det är högst tveksamt att göra så här?
Jag tycker nog man skall överlåta hanteringen av sånt här till de som är ansvariga, och om de behöver hjälp naturligtvis hjälpa till, och erbjuda att hjälpa till.
(...)
@Monkey_Class kontaktade ju ansvariga (arbetsgivare) och uppmärksammade problemet, vilket ger dem en god chans till behandling av ett eventuellt alkoholberoende. Jag tror inte att de i stunden är så tacksamma, men när de fått hjälp och kommit till insikt så är de nog de.
It takes a village to raise an adult child.

Jag skulle aldrig godkänt det i första fallet.
Har man betalat för en businessbiljett så är det de man ska åka.
Kan inte bolaget ge en den service man betalt för så är ju deras problem att lösa via andra bolag osv.
Men inget kan försvara deras beetende i steg 2.

Är det bara jag som tycker att det är högst tveksamt att göra så här?

Jag kan absolut hålla med om att det finns vissa faror med detta. Men när jag som passagerare eller individ påverkas måste jag också få möjlighet att agera. Att kontata arbetsgivare är betydligt mer ansvarstagande än att hänga ut bilder från denna typ av händelse på twitter, instagram, facebook och alla andra tänkbara och otänkbara sociala medier som är idag vanligt förekommande.

Tycker även att det är lite sorgligt att ombordpersonalen inte tar itu med detta beteende betydligt mer på skarpen, men det är ju få idag som är villiga att ta hand om eventuella problem i form av anmälningar etc...

Visst! De borde ju ha dragit ned på serveringen i 1:a och 2:a läget då man inte behövde vara raketforskare för att se deras promille nivå :)
Kan väl hålla med Christiansson att man rör sig i en gråzon men att titta på taggar som är publika tycker jag inte är fel.
Till saken hör att jag under veckan blev så fed up på alla vitingar som tror att alla asiatiska tjejjer är prostituerade och om de nu vore det så förtjänar de likväl respekt för de är människor de också även om vissa tycker att yrkesvalet är fel.
Så jag var väl lite på "G" redan innan hemresan på alla "svin" och deras beteende.

@AABack2ARN - du kan vara lugn - de jobbade på ett annat ftg.

Tycker nog att handlandet var bra.
Men jag är förvånad över nedgraderingar som något vanligt i mängd! Eller var det bara att de fått nöja sig med ekonomibiljetter pga att det var fullt?

Nä. De blev nedgraderade pga av att det var knöka fullt i Business och iom att de hade checkat in i sista sekunden så blev det som det blev - om jag tolkade "konversationen" (var mer otrevligheter från dem är ett resonemang och försök till att kunna få nå en förståelse) rätt.

@Monkey_Class kontaktade ju ansvariga (arbetsgivare) och uppmärksammade problemet, vilket ger dem en god chans till behandling av ett eventuellt alkoholberoende. Jag tror inte att de i stunden är så tacksamma, men när de fått hjälp och kommit till insikt så är de nog de.
It takes a village to raise an adult child.
Nej det tror jag inte, och ändamålet rättfärdigar inte medlen heller.

Nu efter lite detektivarbete så har jag hittat var de jobbar och nu har deras manager fått ett mail där jag förklarade det hela, bilden inkluderades givetvis.
Så jag hoppas att de får en riktigt god jul..
Ursäkta en stillsam undran, men kunde ditt "detektivarbete" verkligen fastställa att det var just en tjänsteresa för dessa??
Eller kan risken funnits att du nu bara skämde ut både dem och dig själv ang. en ren privatresa som gick lite över styr???
Och i så fall; ska vi kanske börja filma och förfölja även div idioter på krogen för att dokumentera mänskliga men privata tillkortakommanden inför arbetsgivare/familjer etc????

Toppen