@Monkey_Class kontaktade ju ansvariga (arbetsgivare) och uppmärksammade problemet, vilket ger dem en god chans till behandling av ett eventuellt alkoholberoende. Jag tror inte att de i stunden är så tacksamma, men när de fått hjälp och kommit till insikt så är de nog de.Är det bara jag som tycker att det är högst tveksamt att göra så här?
Jag tycker nog man skall överlåta hanteringen av sånt här till de som är ansvariga, och om de behöver hjälp naturligtvis hjälpa till, och erbjuda att hjälpa till.
(...)
Är det bara jag som tycker att det är högst tveksamt att göra så här?
Nej det tror jag inte, och ändamålet rättfärdigar inte medlen heller.@Monkey_Class kontaktade ju ansvariga (arbetsgivare) och uppmärksammade problemet, vilket ger dem en god chans till behandling av ett eventuellt alkoholberoende. Jag tror inte att de i stunden är så tacksamma, men när de fått hjälp och kommit till insikt så är de nog de.
It takes a village to raise an adult child.
Ursäkta en stillsam undran, men kunde ditt "detektivarbete" verkligen fastställa att det var just en tjänsteresa för dessa??Nu efter lite detektivarbete så har jag hittat var de jobbar och nu har deras manager fått ett mail där jag förklarade det hela, bilden inkluderades givetvis.
Så jag hoppas att de får en riktigt god jul..