Senaste nytt

Nedgraderad status hos Aegean, men med giltigt guldkort

Alla med intjäningsår som slutar 24/11 har giltighet på kortet till 24/1. Enkla anledningen är att om kortet skulle sluta gälla 24/11 istället, så skulle jag nu sitta utan guldkort. Detta eftersom det nya kortet inte kommit ännu. Och det nya kortet kan de ju inte skicka ut förrän tidigast det datum man återkvalificerat sig, vilket för min del var 20/11.

Helt enkelt står det 24/1 för att det är det praktiskt för de som återkvalar sig.

När jag i tisdags åkte till Shanghai bad jag incheckningen att kontrollera statusen på mitt Aegean kort- bara för att säkerhetsställa att det gått ut. Hon swipade kortet och kunde se att det fortfarande hade guldstatus. Gjorde sedan ett litet besök i loungen på Arlanda. Då blev det stopp p g a mitt EBB status. Jag blev ändå insläppt i guld loungen på Arlanda. Samma sak nere i Köpenhamn. Min uppfattning är att personalen (oavsett hur trevliga och tillmötesgående) de är inte är helt 100% på vad som gäller och att man gör det lätt för sig och hellre friar än att fäller Min förklaring, vilket dem godtog var att jag reste på en bonusbiljett och att mitt EB nummer läggs in per automatik. Och då jag inte har någon status på mitt EB kort kunde det ha varit en förklaring varför "The system says no". Ska bli intressant och se hur det kommer att fungera när jag reser från Shanghai. Om jag kommer in i alla lounger eller bara i den kontrakterade loungen som jag har som business passagerare.

Toppen