Senaste nytt

Nedgraderad rumstyp på Hilton

Jag skrev tillbaka till chefen att jag förstår varför man nedgraderade mig, men att jag inte är nöjd med lösningen med att få ett rum som inte riktigt är jämförbart med sviten och att det bara skedde utan vidare diskussion eller erbjudanden om kompensation eller andra erbjudanden osv. Samt att vi kommer få leta nytt hotell. Då vi bokat just sviten av en speciell anledning.

Hans svar: "Tråkigt att höra. Välkomna åter en annan gång".

På Hilton verkar man alltså inte särskilt intresserad av att behålla gästen m.a.o.

Inte nog med det. När jag sen loggar in på min profil för att avboka, så ser jag att bokningen redan är borttagen.
 
Last edited:
Du borde kunna få motsvarande rum på ett likvärdigt hotell sant någon form av kompensation i poäng eller liknande.

Det är ju Hilton i detta fall som anser att de har en mer viktig gäst, då får man också lösa det för de som blir drabbade. Att de väljer att prioritera den andra gästen är dock fullt förståeligt

De kunde inte bli av med mig fort nog verkar det som.
Ingen som helst kompensation eller försök att behålla mig som gäst. Fick ett "tråkigt att höra. Välkomna tillbaka en annan gång" när jag påtalade att vi kommer behöva leta nytt hotell då vi bokat sviten av en anledning och att det rum vi byttes till inte är jämförbart.

Bokningen avbokade dessutom av hotellet innan jag ens själv hann göra det.
 
Jag skrev tillbaka till chefen att jag förstår varför man nedgraderade mig, men att jag inte är nöjd med lösningen med att få ett rum som inte riktigt är jämförbart med sviten och att det bara skedde utan vidare diskussion eller erbjudanden om kompensation eller andra erbjudanden osv. Samt att vi kommer få leta nytt hotell. Då vi bokat just sviten av en speciell anledning.

Hans svar: "Tråkigt att höra. Välkomna åter en annan gång".

På Hilton verkar man alltså inte särskilt intresserad av att behålla gästen m.a.o.

Inte nog med det. När jag sen loggar in på min profil för att avboka, så ser jag att bokningen redan är borttagen.
Jag fattar inte, du har bokat något som gått igenom och sen så avbokar hotellet. Det är väl bara att kräva det du har bokat och sen så får de fixa det åt dig?
 
Inte alls lika illa som det ni råkade ut för, men vi blev nedgraderade från juniorsvit till King Executive vid incheckning tidigare i höstas. Fick bråka rejält för att få lite Hiltonpoäng som kompensation. Eller vi fick två extra drinkvouchers också, icke att förglömma... Jag har ingen status i HH. Så ännu värre att de behandlar er så kan jag tycka. De verkar inte särskilt intresserade av att behålla sina gäster.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag fattar inte, du har bokat något som gått igenom och sen så avbokar hotellet. Det är väl bara att kräva det du har bokat och sen så får de fixa det åt dig?

Saken är den att det bara finns EN svit och man prioriterade en long stay. Vilket jag i sak, har förståelse för. Men om man nu ska nedgradera någon så mycket så får man göra det lite snyggare
 
Last edited:
Saken är den att det bara finns EN svit och man prioriterade en long stay. Vilket jag i sak, har förståelse för. Men om man nu ska nedgradera någon så mycket så får man göra det lite snyggare
Ja, jag förstår precis vad du menar. Håller också med Hilton, klart de prioriterar en long stay. Men då skall de ju också kompensera dig, precis som du säger.

Mitt inlägg var riktat mot Hilton, förstår inte hur de kan sköta det såhär osnyggt.
 
Obs när jag gör en provbokning 1-2 januari så går det att koka suite
e9b979c67d09fa7131c9cd349e9ea103.jpg


Edit: även många andra datum i januari-februari funkar
 
Toppen