Du borde kunna få motsvarande rum på ett likvärdigt hotell sant någon form av kompensation i poäng eller liknande.
Det är ju Hilton i detta fall som anser att de har en mer viktig gäst, då får man också lösa det för de som blir drabbade. Att de väljer att prioritera den andra gästen är dock fullt förståeligt
Jag fattar inte, du har bokat något som gått igenom och sen så avbokar hotellet. Det är väl bara att kräva det du har bokat och sen så får de fixa det åt dig?Jag skrev tillbaka till chefen att jag förstår varför man nedgraderade mig, men att jag inte är nöjd med lösningen med att få ett rum som inte riktigt är jämförbart med sviten och att det bara skedde utan vidare diskussion eller erbjudanden om kompensation eller andra erbjudanden osv. Samt att vi kommer få leta nytt hotell. Då vi bokat just sviten av en speciell anledning.
Hans svar: "Tråkigt att höra. Välkomna åter en annan gång".
På Hilton verkar man alltså inte särskilt intresserad av att behålla gästen m.a.o.
Inte nog med det. När jag sen loggar in på min profil för att avboka, så ser jag att bokningen redan är borttagen.
Jag fattar inte, du har bokat något som gått igenom och sen så avbokar hotellet. Det är väl bara att kräva det du har bokat och sen så får de fixa det åt dig?
Ja, jag förstår precis vad du menar. Håller också med Hilton, klart de prioriterar en long stay. Men då skall de ju också kompensera dig, precis som du säger.Saken är den att det bara finns EN svit och man prioriterade en long stay. Vilket jag i sak, har förståelse för. Men om man nu ska nedgradera någon så mycket så får man göra det lite snyggare