Senaste nytt

Nedgraderad bonusresa från first - vad gäller?

Andra flygbolag (operating carriers) kan röra bokningen, ja. Men biljettering måste ske via det flygbolaget som utfärdat originalbiljetten (i detta fall SAS).

Jag hade liknande fall hos bmi. THAI agent kunde boka om mina vänner sedan jag ringde till bmi och biljettera om.
[Case] Ombokning av bmi bonusresa efter tidtabellsändring | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Det var det jag ville säga men var kanske inte helt tydlig som du. Jag gjorde precis som du beskrev.

Har ett liknande fall själv som dök upp för mig ikväll, har blivit ombokad till ett flyg på en award som gör att jag missar min connection och får en extra dag i transit ( ser ut som TG bokat om mig till ett senare flyg dagen därpå utan att se att sista segmenten avgår innan det ombokade anländer bkk. Lite likt vad Dr Miles har haft inrundgång med BMI. Så nu ska jag försöka ringa Thai och be dem sätta mig på ett flyg som saknar awards för att minimera skadan. Får se hur det går. Ombokad men ej nedgraderad. Ombyte förnöjer.

Någon som vet hur ersättningen fungerar för awardresor enligt EU-direktivet EU261/2004 vid nedgradering? Blir ju svårt att få tillbaka en del av biljettpriset i cash om man inte har betalt med cash...

Ja tyvärr, håll på att råka ut för detta förra året med EK... En bokad resa i F STO-DXB-JNB kom jag på av en slump att det blivit en Equipment change och att F blivit C, inget meddelande alls!
Blev tvungen att ringa till EK och begära en ombokning till dagen efter plus nya biljetter. Ytterst motvilligt gick det med på detta...

Ja tyvärr, håll på att råka ut för detta förra året med EK... En bokad resa i F STO-DXB-JNB kom jag på av en slump att det blivit en Equipment change och att F blivit C, inget meddelande alls!
Blev tvungen att ringa till EK och begära en ombokning till dagen efter plus nya biljetter. Ytterst motvilligt gick det med på detta...

"Ytterst motvilligt". Trist om det stämmer att det är ytterst motvilligt att hjälpa passagerare i F när det uppstår problem utanför kundens kontroll.....

"Ytterst motvilligt". Trist om det stämmer att det är ytterst motvilligt att hjälpa passagerare i F när det uppstår problem utanför kundens kontroll.....
Vaddå "om"? Det är Emirates vi pratar om. De är inte direkt kända för att vara hjälpsamma när det uppstår problem.

Har ett liknande fall själv som dök upp för mig ikväll, har blivit ombokad till ett flyg på en award som gör att jag missar min connection och får en extra dag i transit ( ser ut som TG bokat om mig till ett senare flyg dagen därpå utan att se att sista segmenten avgår innan det ombokade anländer bkk. Lite likt vad Dr Miles har haft inrundgång med BMI. Så nu ska jag försöka ringa Thai och be dem sätta mig på ett flyg som saknar awards för att minimera skadan. Får se hur det går. Ombokad men ej nedgraderad. Ombyte förnöjer.
Följer upp här nu efter samtal med Talinn, det finns visst en speciell request procedure som de körde för de trollade fram plats BKK-TYO även om det inte fanns I klass tillgänglig. (Thai har stängt i LAX då de ej flyger till USA längre... så min hjälpsamma Thai-agent finns inte kvar där längre)

Toppen