Jag har precis noterat samma sak med en av mina företagsbokningar som vi gör online via CWT. Jag har plats 1C tor men kan inte byta EBD inlagt och biljettnummer syns i appen.
Mina bokningar har varit biljetterade. Fram till incheckning är det inte möjligt att ändra på säte i appen eller via hemsidan. Jag väljer mitt säte vid själva bokningstillfället. Därefter är det låst. Först vid incheckning kan jag byta plats.
Oj då kan jag ha fel och det jag vara första steget för NDC typ. Bara spekulation.
SAS har ju också tagit bort möjligheten att byta plats i incheckautomaterna (iaf på mina senaste resor)
Oj då kan jag ha fel och det jag vara första steget för NDC typ. Bara spekulation.
SAS har ju också tagit bort möjligheten att byta plats i incheckautomaterna (iaf på mina senaste resor)
Gick alldeles utmärkt att byta plats för en vecka sedan. Däremot måste man nu ha ett EB-kort inlagt i bokningen (behöver inte få status) om man ska byta plats om man reser i en av de lägre biljettkategorierna.
Gick alldeles utmärkt att byta plats för en vecka sedan. Däremot måste man nu ha ett EB-kort inlagt i bokningen (behöver inte få status) om man ska byta plats om man reser i en av de lägre biljettkategorierna.
Undrar var det beror på. För mig försvann möjligheten att byta plats i automaten någon gång i höstas (både jobbokade och privata resor), kan vara att den kommit tillbaka igen.