Senaste nytt

Natten med stort N - till Malmö med SJ Nattåg i 1 klass

4.London-Bryssel, Eurostar (dagtåg), Andra klass

Det ser vi fram emot! London-Bryssel med Eurostar i andra klass är en styggelse. Jag har gjort den resan åtskilliga gånger. Trots att tågen är enormt långa är det oerhört trångt. Se till att uppgradera till 1 klass (Business Premier) - det är däremot riktigt bra med god mat och champagne.

Det ser vi fram emot! London-Bryssel med Eurostar i andra klass är en styggelse. Jag har gjort den resan åtskilliga gånger. Trots att tågen är enormt långa är det oerhört trångt. Se till att uppgradera till 1 klass (Business Premier) - det är däremot riktigt bra med god mat och champagne.

Jag hade gärna uppgraderat till 1:a klass, men då faller lite av min idé:p Det är tydligen möjligt att i andra klass resa från London till Salzburg i Österrike, för 49€!:eek:

Det är ett samarbete mellan Eurostar & DB som gör att man ska kunna nå Tyskland (med tidig bokning) för 49€, via Bryssel. Av någon outgrundlig anledning räknar DB även Salzburg HFB som en tysk station, vilket gör det hela ganska kul.

Då jag redan planerat en del lyxigare resor tänkte jag på denna resa agera fakir, till belåtenhet för alla på BC.se ;)

Europas enda lågpriståg på långdistans?

/Palazzi

PS. Nu ska jag inte stjäla mer utrymme i tråden :)

Tågen, eller i vart fall detta tåg, var inte utrustat med internet. Det är synd då 3G-täckningen genom de småländska skogarna inte är den bästa, i vart fall inte om man som jag har Telenor som operatör. Här finns utrymme för omedelbar förbättring.

Jag håller med där finns verkligen utrymme för omedelbar förbättring ! ( Byte till Telia ) ;)

Jag har ändrat mig och uppgraderar till första klass både på Eurostar & DB... Antar att ingen här på sidan åker tåg i andra klass.... och jag vill inte tortera mig i onödan:p

Så nu blir alla tågreportage nästa år i första klass, eller i privat sovkabin.

Jag vill passa på att tacka för varningen om Eurostar:)

Jag har åkt med Eurostar i Standard(Second Class) för många år sedan och jag tyckte att det var inget fel på.
I och för sig att åka tåg i civilicerade länder är ljusår bättre än att åka tåg i Kina även om det är i andra klass...

Jag har hittills bara åkt tåg i Europa, men det skulle vara kul att testa även i Japan, Kina, USA & Sydamerika....:)

Nu startar jag nog en egen tråd om tågresorna för 2013. Jag startar en och låter den uppdateras med varje ny produkt jag testar... Så slipper vi ta mer utrymme från denna tråds ursprungliga topic :)

Jag har ändrat mig och uppgraderar till första klass både på Eurostar & DB... Antar att ingen här på sidan åker tåg i andra klass.... och jag vill inte tortera mig i onödan:p

Så nu blir alla tågreportage nästa år i första klass, eller i privat sovkabin.

Jag vill passa på att tacka för varningen om Eurostar:)

Här kan du läsa en recension om Eurostar Business Premier. Review: Eurostar Business Premier class, London to Paris - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

Intressant med uppgraderingen av flottan. Det kommer att bli ett lyft för resor mellan UK och Belgien/Frankrike.

Jag har själv åkt samma sträcka fast åt andra hållet. Inte alls dumt att resa samtidigt som man sover, ett bra alternativ till fakirflyg eller resa dagen innan + hotell om man har tidigt möte i huvudstaden. Och priset är numera ganska rimligt.

En liten nostalgitripp för mig också eftersom jag åkte nattåg till Stockholm när jag gjorde lumpen där, men den gången var det förstås i 2:a klass med tre bäddar.

Toppen