Senaste nytt

Natt i Nairobi på bonusresa strul

dave.s

Medlem
Har en resa bokad med Eurobonus till Kapstaden - Kenya Airways Skyteam.

Bokades för längesen och har varit massa strul fram och tillbaka med inställda flighter osv som jag tror görs med avsikt så man inte åker.

Men nu verkar den vara "confirmed" för tillfället iallafall. MEN - det har ändrats så att det nu är en natt i NBO. CPT-NBO sker med landning runt 2300 och sedan följer flight till AMS morgonen efter.

Verkar inte bra. Ser inte ut att ingå hotell. Krävs också kostsam ESTA i Kenya.

Någon som har info här och upplevt något liknande? Vad kan man göra i det här läget? Åker gärna men detta blir väldigt besvärligt att det blir såhär istället för en nattlig resa till NBO med en kort stopover för att sedan åka vidare till Europa.

Svarar på min egen fråga, verkar finnas lounge med nap areas osv så det kanske kan lösa sig ok.

Om det finns de med erfarenhet vore det kul att höra oavsett! Tack :)

Kopierar ett tidigare svar jag skrev på en fråga om loungen. Loungen (det finns två varav den större är bättre) är inte så illa som resten av flygplatsen. Kockar på plats och bra utbud. Duschar finns, men verkligen basic,

Det finns vilorum längst in i loungen. Men kom ihåg TIA, This Is Africa. Förvänta dig att någon pratar med släktingar via Facetime eller tittar på en fotbollsmatch på mobilen. Kan vara fullt, då har jag fått hjälp att dra ihop några stolar och sova på dessa. Personalen i loungen uppfattar jag som mycket serviceinriktad om du är vänlig och står på dig. Dom har hjälpt till med ombokningar och annat.

Toppen