Senaste nytt

Namnbyte - problem med kreditering av poäng?

flygaren

Medlem
Huvudsaken när du bokar resor är ju att namnet på biljetten är samma som namnet på EBkortet.
Beroende på hur många inplanerade resor du har, kolla om du kan ändra namnet pga giftermål utan kostnad :)

Annars är det sura äpplet som gäller, 500kr namnändring.
 

tourist

Medlem
Huvudsaken när du bokar resor är ju att namnet på biljetten är samma som namnet på EBkortet.
Beroende på hur många inplanerade resor du har, kolla om du kan ändra namnet pga giftermål utan kostnad :)

Annars är det sura äpplet som gäller, 500kr namnändring.

Nej, huvudsaken är att namnet på biljetten (och EB-kortet) är detsamma som i passet. Som många bröllopsresepar kommit på är det enklast att ha det gamla namnet både i passet och på biljetten även om man hunnit byta i folkbokföringen.
 

flygaren

Medlem
Nej, huvudsaken är att namnet på biljetten (och EB-kortet) är detsamma som i passet. Som många bröllopsresepar kommit på är det enklast att ha det gamla namnet både i passet och på biljetten även om man hunnit byta i folkbokföringen.

Jo fast nu tänkte jag för intjäningens skull. Överenstämmer inte namnet på biljetten namnet på kortet så blir det inga poäng.
 

Kimmen00

Medlem
Huvudsaken när du bokar resor är ju att namnet på biljetten är samma som namnet på EBkortet.
Beroende på hur många inplanerade resor du har, kolla om du kan ändra namnet pga giftermål utan kostnad :)

Annars är det sura äpplet som gäller, 500kr namnändring.


Hur är det här? Vi gifte oss I höstas, frugan har ändrat namn etc I Eurobonus-profilen men vi hade en resa bokad till Honkong under sporten som bokades innan giftermålet I hennes gamla efternamn. Ringde SAS kundtjänst idag men agenten vägrade ändra namnet I biljetten om jag inte betalade 600 kr I namnändringskostnad, giftermål eller inte spelade ingen roll menade han?
 

NotRyan

Medlem
Hur är det här? Vi gifte oss I höstas, frugan har ändrat namn etc I Eurobonus-profilen men vi hade en resa bokad till Honkong under sporten som bokades innan giftermålet I hennes gamla efternamn. Ringde SAS kundtjänst idag men agenten vägrade ändra namnet I biljetten om jag inte betalade 600 kr I namnändringskostnad, giftermål eller inte spelade ingen roll menade han?
Det är nog riktigt. Ta med bägge passen bara, både med gamla och nya namnet....
 
Min arbetsgivare har precis bytt resebyrå. Jag upptäckte precis att min kommande resa, nästa vecka, med två ben med Lufthansa, två med Swiss och ett med Eva, enbart har mitt tilltalsnamn på biljetten.
Passet har självklart alla namnen, liksom mitt Eurobonus konto. Kommer detta att skapa problem när det gäller krediteringen av poäng till mitt EB konto?
 

agehall

Medlem
Passet har självklart alla namnen, liksom mitt Eurobonus konto. Kommer detta att skapa problem när det gäller krediteringen av poäng till mitt EuroBonus konto?
Svårt att säga. Det skulle kunna skapa problem men långt ifrån alltid, så håll lite koll på det och spara boardingkortet så du kan göra ett retro claim om det behövs.
 

ErikZL

Ny medlem
Jag och min fru som både har kvar de namnen vi fått när vi föddes brukar dock få problem när vi ska cehcka in på hotel speciellet i Sverige, där vi möts med frågan 'så din fru har inte samma efternamn som dig' :-( Detta trots vi anget båda namnen via bookning av rummen.
 
Jag och min fru som både har kvar de namnen vi fått när vi föddes brukar dock få problem när vi ska cehcka in på hotel speciellet i Sverige, där vi möts med frågan 'så din fru har inte samma efternamn som dig' :-( Detta trots vi anget båda namnen via bookning av rummen.
Det märkliga i denna situation är varför hotellet bryr sig om hur ni är relaterade? Fru, flickvän, syster, dotter, mor, kusin, granne... så länge inget olagligt försiggår så har inte hotellet med det att göra. Jag skulle ställa motfrågan varför de förutsätter att det är min fru.
 
Toppen