Senaste nytt

Nackdelar med att köpa poäng för att direkt boka resa?

Jonas C

Medlem
Min reseförsäkring (Amex) har alltid gällt när jag åkt på poängresor och betalat skatterna med mitt kreditkort, samt övriga omkostnader. Ser inte hur det skulle vara annorlunda när man har köpt poängen istället för att ha tjänat ihop dem.
 

jsn

Medlem
Mitt MasterCard har betalat ut ersättning vid strul. Då har jag bokat resan för poäng och betalat skatter samt hotell med det kortet.
 
Min reseförsäkring (Amex) har alltid gällt när jag åkt på poängresor och betalat skatterna

Mitt MasterCard har betalat ut ersättning vid strul.

Vilka kort är det vi pratar om i det här fallet? För SAS Amex och SAS Mastercards villkor anger ju explicit att reseförsäkringen täcker eurobonuspoängresor, så det är inget konstigt. Frågan gäller kort som inte är affilierade med SAS, och som kräver att man betalar resan med kortet.
 
Nu finns det ju fler kostnader vid en resa förutom flyget ... Hotell etc. Tveksamt Amex skulle ställa till med strul när de själv ger ut kort som uppmanar till poängsamling ... ganska säker på att samma sak rör sig vid Amex Plat om man betalar skatt och hotell med kortet...
 

jsn

Medlem
Vilka kort är det vi pratar om i det här fallet? För SAS Amex och SAS Mastercards villkor anger ju explicit att reseförsäkringen täcker eurobonuspoängresor, så det är inget konstigt. Frågan gäller kort som inte är affilierade med SAS, och som kräver att man betalar resan med kortet.
Nordeas First Card som är ett MasterCard
 
Toppen