Senaste nytt

Nödvändiga cookies

intuition

Medlem
Något har ändrats, och inte till det bättre. Jag kan fortfarande läsa hela sajten men inte accessa mina notiser (för att se nya kommentarer) eller posta egna kommentarer. Får felet "OOps We ran into some problems. You must accept cookies to continue to use the site".

Cookies är accepterade men det går ändå inte, dvs jag är utlåst på ett antal devices. Det här gick att posta men från en fräsch browser och bara om jag accepterade samtliga cookies. Dvs att acceptera "nödvändiga" räcker inte, att neka en enda kategori verkar låsa en ute.

Är det så det ska vara?

Jag hade liknande problem men efter ett par reload, tror även jag stängde ner tabben helt och laddade om så hoppade det igång igen.

Firefox, iPhone
Tömda cookies och godkända cookies gjorde inget. Men Private tab, godkända cookies ja då kom inloggningsrutan upp.
Aja.

3WIFI funkar bra dock!

Övergripande saknas info om vad man kör när det inte funkar :)

Så vitt jag kan se fungerar allt som normalt från Firefox på android iaf...

I mitt fall, på min jobbdator med en Firefox som rensar allt varje gång jag stänger ner browsern, spelar det ingen roll om jag accepterar alla kakor eller inte; jag kan likförbannat inte logga in. På min privata dator, också Firefox där allt rensas varje gång jag stänger ner browsern, kommer inte ens frågan om cookies upp och har inga problem med att logga in.

Jobbdatorn ansluter till internet med en svensk ip-adress via proxy medan hemmadatorn är rakt ut på internet via Bahnhof och således också en svensk ip-adress.

Noterar även att på jobbdatorn får jag alltid upp en ruta om cookies på Swedavias hemsida sedan någon månad tillbaka medan på hemdatorn kommer inte frågan upp.

Rörigt!

Toppen