Senaste nytt

Når EBG på segment, hur når jag sen EBD lättast?

M.K

Medlem
Instämmer med tidigare inlägg att det är bättre om frun flyger in ett EBG med dig. Både billigare och trevligare. Om hon skaffar det utmärkta kortet mastercard premium för 1495:- har vi en god start på 12k. Dessutom ett estetiskt riktigt snyggt kort!

Jag har varit EBG i runt 10 år nu och lockas inte särskilt mycket av Diamond. Ser inga större fördelar med det gentemot Guld som gör det värt den kostnad/tid det skulle kräva.
 

Hachans

Medlem
Tack alla för kloka input. Ja det blir nog lite dyrt att jaga segment själv. Ser hellre då att vi reser lite longhaul till ställen jag och/eller frun aldrig har varit tidigare. Sen om jag kommer nära mot slutet av året så får jag fundera på ett American Express Elite. Men om det inte sker under året får jag nöja mig med att nå EBG i år. Sen kanske man kan sikta på EBD nästa år istället. :)

Tack igen!

Reser du dessutom oftast med frun och hon inte reser ensam något är det ju meningslöst att jaga in ett kort till henne, då omfattas ju hon oftast av dina förmåner ändå.
 
Instämmer med tidigare inlägg att det är bättre om frun flyger in ett EBG med dig. Både billigare och trevligare. Om hon skaffar det utmärkta kortet mastercard premium för 1495:- har vi en god start på 12k. Dessutom ett estetiskt riktigt snyggt kort!

Jag har varit EBG i runt 10 år nu och lockas inte särskilt mycket av Diamond. Ser inga större fördelar med det gentemot Guld som gör det värt den kostnad/tid det skulle kräva.

Håller med, även om jag bara varit FF i 18 månader. EBG är allt man behöver egentligen, men visst är det ibland bra att vara EBD och kunna ge bort EBG samt t ex få 4 st biobiljetter :D (eller nån annan av deras smått värdelösa gåvoro_O). Om man är nära EBD så är det naturligtvis värt att anstränga sig lite, men annars är det i princip medningslöst eftersom frun kan "henka" på det mesta.
 
Toppen