Senaste nytt

Några frågor om EBG

Jag har beställt flera extra kort (vanliga) och de har alltid kommit inom en vecka. Har du rätt adress på din profil?

Borde de inte skicka ut ett SAS Smart Pass åtminstone, när man blivit EBG?

Smart passet kom efter några dagar, så de har rätt adress. Det är bara medlemskortet som de inte behagat skicka. Väsk-tags har det däremot kommit åtta stycken totalt och sååå mycket bagage brukar jag inte checka in :p

Kan man ha flera aktiva Smartpass samtidigt?
Smartpasset är väl i princip samma info som plastkortet? Det kan man ha flera samtidigt av. I praktiken kan du då klistra in ett smartpass i plånboken (på insidan så långt ut som möjligt, osynligt men fungerar för mig), mobilen (då syns det dagligdags), sy fast smartpass på bc.taggen på handbagaget etc. Det går också att klippa upp smartpasset, plocka ut det risgrynsstora chippet och sy in i handskarna.

Smartpasset är väl i princip samma info som plastkortet? Det kan man ha flera samtidigt av. I praktiken kan du då klistra in ett smartpass i plånboken (på insidan så långt ut som möjligt, osynligt men fungerar för mig), mobilen (då syns det dagligdags), sy fast smartpass på bc.taggen på handbagaget etc. Det går också att klippa upp smartpasset, plocka ut det risgrynsstora chippet och sy in i handskarna.

Jag gillar hur du tänker! HAHA Go Mac Gyver on that smartpass!

Insidan i jack- eller rockärmen tänkte jag mig :) Jag blev inspirerad av skidjackan som praktiskt nog har en liten ficka där för liftkortet. Jag har filéat några andra rfid/nfc-taggar som exvis passerkort och det funkar finfint! Men det är isåfall bra att ha flera ex av varje tagg för att kunna ha lite flexibilitet.

Toppen