Senaste nytt

Något tips på en enkel resa hem från USA?

palmen

Moderator
En situation har uppstått där jag har en tor award bokad nästa år till USA. Men pga omständigheter skulle jag behöva stanna 1 vecka längre.
Utresn ligger helt perfekt så den delen behåller jag gärna.

Nu till problemet. Det är helt soprent på awards när jag skulle behöva åka hem (ca 1 vecka senare). Har tittat alla större flygplatser inom rimligt avstånd att ta sig till, även undersökt möjligheten att flyga via Asien. Det finns absolut inget med Eurobonus/Aegean/BAEC på de dagar jag behöver boka. Det bästa jag hittar är economy "2 dagar för sent".

Finns det några kreativa sätt att lösa detta?
Att köpa en enkel biljett hem i ekonomi kostar från ca 9000 kronor. Det är ju dock dyrare än att köpa en tor från Sverige till USA. Det blir dock med flygbolag jag inte har någon lust att åka med egentligen.
Det enklaste är väl att boka av allting som jag har som award och köpa nya biljetter cash som passar mina datum, finns några riktigt bra alternativ inom One World med bra lounger, men tyvärr kommer jag ha tappat mitt Emerald precis innan vilket gör det mindre intressant.
Några andra förslag? Hemresan bör ske från Kalifornien eller "i närheten".
 

trekker

Medlem
Är du fortfarande Guld med BA? De brukar släppa extra biljetter i economy till Golds. Annars, kan du ha is i magen och hålla koll dagligen om något släpps?
 

sembl

Medlem
Varför inte köpa en billig TR härifrån och vaska hemresan till.USA? När det gäller enkel biljetter så finns det massa bra alternativ från NY om du kan ta dig hit. Tex TAP
 

mha321

Medlem
Nu säger du inte när på året det är men - dags att ta en för laget och göra en trip report från Norse Atlantic Airways? De har ju iaf enkel priser så du kommer till Oslo från la för under $250 beroende på datum.
 

palmen

Moderator
Är du fortfarande Guld med BA? De brukar släppa extra biljetter i economy till Golds. Annars, kan du ha is i magen och hålla koll dagligen om något släpps?
Jag är guld nu och några månader till, men just nu är det tomt.
Datum? Var går smärtgränsen för en revenue-biljett?
Det är maj som gäller så det är ett halvår bort typ. Problemet är ju att jag hekst vill ha business och det kostar ca 30k enkel från Kalifornien. Economy finns for strax under 10k just nu. Båda dessa alternativ är på tok för dyra när det finns economy tor från Europa för 5-6000.

Varför inte köpa en billig TR härifrån och vaska hemresan till.USA? När det gäller enkel biljetter så finns det massa bra alternativ från NY om du kan ta dig hit. Tex TAP
Billigaste tor jag hittar är samma pris som en enkel, dvs runt 10k.

Nu säger du inte när på året det är men - dags att ta en för laget och göra en trip report från Norse Atlantic Airways? De har ju iaf enkel priser så du kommer till Oslo från la för under $250 beroende på datum.
350$ enkel från LAX till Oslo får ju ses som bra och sen köpa separat flight till Stockholm. 650$ för deras premium är ju också ok. Största nackdelen är ju att det kostar 70$ att lägga till en väska och 120€ att välja ett vettigt säte och det gör ju kalkylen lite sämre när alternativen erbjuder 3 väskor inkluderat. Men hekt klart skulle Norse kunna fungera.
 

palmen

Moderator
Hur tidigt skulle man teoretiskt kunna boka en LH F med Miles & More utan status? Är det 14 dagar innan där också? Kommre snart ha rätt antal poäng för det, räckre i dagsläget bara till Business.
Finns ju alternativ med Family pool också såg jag, så om någon HON/SEN vill boka LX F och adoptera mitt konto skulle man ju inte klaga :)
 

Shoreline

Medlem
Kanske åka SFO-MEX-IST-... eller SFO/LAX-YVR-FRA/MUC-...? Finns i maj. Första benet i united ekonomi, långa benet i business (TK respektive LH), och med lite lirkande borde du kunna ta dig till ARN(?) direkt från IST respektive FRA/MUC.
 

palmen

Moderator
Kanske åka SFO-MEX-IST-... eller SFO/LAX-YVR-FRA/MUC-...? Finns i maj. Första benet i united ekonomi, långa benet i business (TK respektive LH), och med lite lirkande borde du kunna ta dig till ARN(?) direkt från IST respektive FRA/MUC.
Problemet är att jag är låst till att åka hem en lördag (eller möjligtvis fredag) och det är helt tomt på allt. Har dock inte tittat via Mexico så det skulle kunna vara möjligt.
 

NotRyan

Medlem
Om du inte löser det på annat sätt så kan jag nog hjälpa dig om några veckor med att öppna upp en bonusplats på BA/AA.
 
Last edited:
Toppen