Hej,
Har åkt med dem till Doha 3 ggr och har lite blandade erfarenheter. 2 av gångerna (FRA-DOH & LHR-DOH) har jag inget att klaga på, väldigt bra service och vänlig personal. Även markpersonalen vid resan från Frankfurt erbjöd sig att blockera ett av sätena i mittenraden (3 säten) så vi 2 som reste fick lite mer utrymme (Detta kan givetvis endast göras om planet inte är fullbokat, men de erbjöd sig att göra detta utan att jag frågat. Om jag hade tur med en serviceinriktad personal, eller om deras policy är mer tillmötesgående än andra flygbolag vet jag inte, men när jag efter denna resa frågat andra flygbolag om blockering av säten har det varit blankt nej även om flyget visat sig inte vara i närheten av fullbokat)
När det gäller den 3:e flygningen (ARN-DOH) så var det helt klart chartervarning på hela konceptet, och detta kabinpersonalen inkluderat. Det enda positiva var att jag fick hela stolraden för mig själv (trots att planet verkade fullbokat i övrigt, men hade vid det tillfället Burgundy level på deras FFP) och kunde på så sätt sova mig genom nästan hela resan. Hade tyvärr inte samma tur på hemresan. Ska också sägas att det på denna resa var ett mindre plan med 3+3 konfiguration, och på övriga widebody med 2+3+2 (2+4+2) konfiguration.