Senaste nytt

Någon som testat Hotel on Rivington eller Crosby Street Hotel i New York?

Har biljetter till NYC nästa juli. Har börjat kolla hotell, för att säkra upp ett bra boende redan nu. Jag har kollat Hotel on Rivington (450 USD per natt) samt Crosby STreet Hotel (750 USD). Detta är ju deras högsta priser och kommer antagligen sjunka, men bokar såklart avbokningsbart. Någon som har stannat på dessa, eller har andra förslag? Vill ha någorlunda stort rum, högt upp, och vad som drar med Rivington är att de har balkong.
 

JacobGBG

Medlem
En nära vän bodde i våras på Crosby st. Hotel. Enl uppgift mycket trevligt med en fantastisk helgbrunch. Det är dock läget som är den stora stjärnan. Mitt i SoHo med Prince & Spring st utanför fönstret.

Frågan är ju vad du vill uppnå med vistelse. Vill ni shoppa fashionabelt och äta på lika trendiga restauranger (Balthazar, Lure, Carbone, Minetta Tavern etc) så är det ett lysande alternativ.
 
En nära vän bodde i våras på Crosby st. Hotel. Enl uppgift mycket trevligt med en fantastisk helgbrunch. Det är dock läget som är den stora stjärnan. Mitt i SoHo med Prince & Spring st utanför fönstret.

Frågan är ju vad du vill uppnå med vistelse. Vill ni shoppa fashionabelt och äta på lika trendiga restauranger (Balthazar, Lure, Carbone, Minetta Tavern etc) så är det ett lysande alternativ.
Jag har ju glömt svara här. Vad jag vill uppnå med vistelsen? Vi är relativt nya tvåbarnsföräldrar har nu (yngsta fem månader). Vi kommer strax innan NYC ha rest runt i Asien i tre månader. Att efter det få tre barnfria dagar i NYC gör att jag gissar att vi kommer spendera betydligt mer tid på hotellrummet än genomsnittsturisten. Utöver det är god mat, champagne, picnic, grymma Drinkar (såsom pegu club) osv något vi kommer spendera vår tid på.
 

Marcus01

Medlem
Jag bodde på Rivington förra året med min fru. Fick en långhelg utan barn så jag tror mej veta att lite lugn och ro inte är helt fel.Hotellet var toppen, tyst och lugnt om man bor högt upp. Duschen har fönster vilket är rätt coolt. Vi hade rum med stora panormafönster nedanför sängen, läckert att dra bort gardinerna på morgonen och se ut över NYC. Restaurangen/erna på bottenplan provade vi en gång, riktigt bra! Finns ett ställe som heter Spitzers i samma kvarter, enkel kvarterskrog med mkt stammisar. Bra enkel mat och god öl, rekommenderas! Nära till tunnelbanan är också ett plus. Dessutom, minibaren är grym. Om jag inte minns fel har jag tidigare postat en bild nånstans här på forumet.
 
Toppen