Senaste nytt

Någon som bott på Scandic Victoria Tower i Kista på sistone?

BIG NO NO.
Hade en incident där på IBIS tiden. När jag kom in i rummet så var det fel rum, när jag skulle gå ut hade dörren gått i baklås och väskan stod i korridoren. Jag fick hoppa ut genom fönstret och gå i igen. Det fanns inget rum som funkade till mig så de fick stå för mellanskillnaden till Infra City. :)
Efter det har jag alltid gått på säkra kort och accepterat att det ibland blir lite längre att resa,

En kollega till mig har nog bott hundra nätter där senaste året och han har varit ok med det. Dock är det ju ett ibis, så man får ju vad man betalar för.

Utbuden i Kista är väldigt dåliga om man vill ha lite kvalitet. Jag har aldrig bott på Victoria Tower, men jag har varit där och käkat lunch några ggr och varit uppe i deras Sky Bar. Jag tycker det verkar som ett okej hotell. Dock är det ju dyrt har jag hört, men är man ensam och faktorerar in taxikostnad, så kanske det lönar sig iaf.

En kollega till mig har nog bott hundra nätter där senaste året och han har varit ok med det. Dock är det ju ett ibis, så man får ju vad man betalar för.

Utbuden i Kista är väldigt dåliga om man vill ha lite kvalitet. Jag har aldrig bott på Victoria Tower, men jag har varit där och käkat lunch några ggr och varit uppe i deras Sky Bar. Jag tycker det verkar som ett okej hotell. Dock är det ju dyrt har jag hört, men är man ensam och faktorerar in taxikostnad, så kanske det lönar sig iaf.

1600 för ett flexstandardrum. Det är väl något billigare än samma snitt på t ex Royal Viking där jag bor en del. Brukar sällan ha tid till något men utgår ifrån att det finns room service.

Inte aktuellt nu då det är sommar.

Men det kan vara värt att tänka på att detta hotell ligger bredvid Kistamässan och används relativt mycket i det läget, vad jag märkt (som inte bott på hotellet utan bara besökt/ätit lunch!) är att de inte verkar kunna hantera detta så bra, varken i receptionen eller i restaurangen.

Jag skulle i detta läget starkt rekommendera annat hotell.

Sen är frågan vilka mässor som kan tänkas störa och vilka som kan passera förbi, men detta bör inte vara så knepigt...
Kalendarium - Kistamässan

Hoppas och tror att ditt rum samt möte blir bra nu Agö.

Inte aktuellt nu då det är sommar.

Men det kan vara värt att tänka på att detta hotell ligger bredvid Kistamässan och används relativt mycket i det läget, vad jag märkt (som inte bott på hotellet utan bara besökt/ätit lunch!) är att de inte verkar kunna hantera detta så bra, varken i receptionen eller i restaurangen.

Jag skulle i detta läget starkt rekommendera annat hotell.

Sen är frågan vilka mässor som kan tänkas störa och vilka som kan passera förbi, men detta bör inte vara så knepigt...
Kalendarium - Kistamässan

Hoppas och tror att ditt rum samt möte blir bra nu Agö.

Yes, och det är naturligtvis ett mycket störande inslag. Avskyr mässhotell och större konferenshotell. Det verkar som att ett par mässor avslutas dagen då jag checkar in. Det ska bli intressant att se om det har förbättrats sedan trådstartaren bodde där i oktober 2011.

1600 för ett flexstandardrum. Det är väl något billigare än samma snitt på t ex Royal Viking där jag bor en del. Brukar sällan ha tid till något men utgår ifrån att det finns room service.

Okej, säkert billigare på sommaren nu då. För vi skulle boka in några kunder där för nått halvår sen och det kostade 2500kr per natt vill jag minnas. Du får väl hojta till om room service inte funkar så kommer jag förbi med en korv med mos. Jag bor bara några minuter från hotellet. ;)

Låter som ett normalt Scandicbemötande :)
Tyvärr - för oss som bor - så är pengar in högprioriterat vilket gör att man i princip skiter i vad kunder tycker om ett halvfärdigt hotell.

Det som är så fruktansvärt irriterande är att man inte vid bokningstillfället påtalar att det pågår byggnadsarbeten på hotellet. Borde också vara självklart att man inte tar fullpris. Men det tycker man uppenbarligen inte i hotellvärlden.
Och med tanke på hur många av oss som berättar för likasinnade om vad vi tycker är bra och dåligt så kan det faktiskt innebära ett ganska stort intäktsbortfall för ex.vis ett hotell under 1 år

Toppen