fleetheseen
Medlem
Hej,
För en halvtimme sedan fick jag ett mail från SAS Onlineshopping gällande att mitt köp registrerats hos Åhléns och att poängen ska finnas på mitt konto inom 8 veckor. Jag loggade in på mitt konto och kunde då se att ett köp hos Åhléns registrerats under "Poäng på väg till dig" som gällde några hundralappar och som gjorts för några timmar sedan.
Problemet är att jag överhuvudtaget inte gjort något sådant köp. Jag kontaktade både AMEX och Mastercard och de kunde verifiera att något köp hos Åhléns INTE gjorts under dagen.
Det verkar helt enkelt som jag fått poäng för ett köp hos Åhléns som jag överhuvudtaget inte gjort. Är det någon som har någon teori kring detta?! Och bör jag vidta någon ytterligare åtgärd annat än att kolla av så att mina kreditkort inte belastats? Det gällde inga större summor - endast cirka 100 EB-poäng.
Tack på förhand!
För en halvtimme sedan fick jag ett mail från SAS Onlineshopping gällande att mitt köp registrerats hos Åhléns och att poängen ska finnas på mitt konto inom 8 veckor. Jag loggade in på mitt konto och kunde då se att ett köp hos Åhléns registrerats under "Poäng på väg till dig" som gällde några hundralappar och som gjorts för några timmar sedan.
Problemet är att jag överhuvudtaget inte gjort något sådant köp. Jag kontaktade både AMEX och Mastercard och de kunde verifiera att något köp hos Åhléns INTE gjorts under dagen.
Det verkar helt enkelt som jag fått poäng för ett köp hos Åhléns som jag överhuvudtaget inte gjort. Är det någon som har någon teori kring detta?! Och bör jag vidta någon ytterligare åtgärd annat än att kolla av så att mina kreditkort inte belastats? Det gällde inga större summor - endast cirka 100 EB-poäng.
Tack på förhand!