Senaste nytt

När under året bör jag boka resan till Sydney

Jag håller numer ögonen på den här sträckan. AHO har tidigare i deals presenterat "fuskbusiness" med Air Berlin och Etihad för ca 25 000. Dvs anslutningsflyget med AB sker i economy. Har inte provat ännu. Men det är åtminstone 6000 kronor billigare än andra resor till Australien i C. Näst billigast under hösten har Finnair eller Cathay Pacific varit kring 31 000. Cathay levererar en bra produkt i C. Dessutom är the Wing i Hongkong kanske en av de bästa business loungerna du kan besöka.

Amex-vouchern tar dig väl bara till en SAS-destination?
Just ja, det hade jag helt glömt bort.

Jag håller numer ögonen på den här sträckan. AHO har tidigare i deals presenterat "fuskbusiness" med Air Berlin och Etihad för ca 25 000. Dvs anslutningsflyget med AB sker i economy. Har inte provat ännu. Men det är åtminstone 6000 kronor billigare än andra resor till Australien i C. Näst billigast under hösten har Finnair eller Cathay Pacific varit kring 31 000. Cathay levererar en bra produkt i C. Dessutom är the Wing i Hongkong kanske en av de bästa business loungerna du kan besöka.
Ja, the Wing besökte jag i somras under en liten rundresa i Asien. Helt i min smak och jag flyger gärna via Hong Kong igen. Etihad för 25k känns som ett mycket spännande val! Tack!

Som många ovan skriver är det svårt att hitta vettiga C under 25-30 tkr. Har du ev andra resor fram tills dess planerade, lägg dem med något bolag som flyger på Oz, samla poäng, och använd dessa för att uppgradera.

Toppen