Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Det ser ut som man börjat släppa vid midnatt +329d igen.

Mycket bokades upp snabbt. Jag uppdaterade precis databasen för att få bort falska positiv och blev nyfiken på vad ni bokat.
Här är topplistan på vad som försvann ikväll:

Från Till Stolar
CPH HND 31
CPH LAX 30
CPH SFO 24
CPH MIA 20
OSL MIA 16
OSL EWR 11
ARN EWR 8
ARN MIA 6
CPH IAD 4
CPH EWR 4
ARN ORD 4
CPH BOS 3
CPH ORD 3

Avser de biljetter som släpptes idag för november 2021. En CPH-HND-CPH räknas som två stolar på CPH-HND

Last edited:
Ursäkta dum fråga som säkert besvarats 10000 gånger, men det här är första gången jag gör detta. Igår bokade jag CPH-BOS-CPH eftersom det inte fanns någon tillgänglighet från ARN. Jag utgick (och utgår fortfarande) ifrån att det skulle gå att lägga till ARN-CPH och CPH-ARN efteråt, och att jag skulle kunna göra det online. Men när jag går in på Ändra bokning verkar jag bara kunna ändra datum, inte avrese/ankomstort, måste jag ringa f.d. Tallin för att göra det? Eller finns det något på sas.se som jag missar?

Ursäkta dum fråga som säkert besvarats 10000 gånger, men det här är första gången jag gör detta. Igår bokade jag CPH-BOS-CPH eftersom det inte fanns någon tillgänglighet från ARN. Jag utgick (och utgår fortfarande) ifrån att det skulle gå att lägga till ARN-CPH och CPH-ARN efteråt, och att jag skulle kunna göra det online. Men när jag går in på Ändra bokning verkar jag bara kunna ändra datum, inte avrese/ankomstort, måste jag ringa f.d. Tallin för att göra det? Eller finns det något på sas.se som jag missar?
Går bara att ändra datum och klass online. Antingen ringer du och betalar ändringsavgift, eller så avbokar du och chansar på att platserna kommer tillbaka igen. Jag gjorde precis detta med 2 bokningar från igår, avbokade, allt kom tillbaka med en gång, och bokade om, nu från GOT istället för bara från CPH.

Går bara att ändra datum och klass online. Antingen ringer du och betalar ändringsavgift, eller så avbokar du och chansar på att platserna kommer tillbaka igen. Jag gjorde precis detta med 2 bokningar från igår, avbokade, allt kom tillbaka med en gång, och bokade om, nu från GOT istället för bara från CPH.
Jag ringde nyss för att ändra/lägga till OSL-ARN på en EWR-OSL. Fick besked att det inte gick att lägga till ett leg till, i stället bokade han av och bokade om med tillägg OSL-ARN utan ändringsavgift. Semantik?

Normalt sett ringer du bara in till SAS (om det ej är en 2-4-1 bokning) och betalar 150kr/pax för att lägga till anslutningar. Säger någon att det inte går. HUACA.

Är det en 2-4-1 så var det tidigare Tallinn som fixade detta, till samma kostnad. Nu kanske vanliga kundtjänst fixar även detta, jag vet inte.

Normalt sett ringer du bara in till SAS (om det ej är en 2-4-1 bokning) och betalar 150kr/pax för att lägga till anslutningar. Säger någon att det inte går. HUACA.

Är det en 2-4-1 så var det tidigare Tallinn som fixade detta, till samma kostnad. Nu kanske vanliga kundtjänst fixar även detta, jag vet inte.

Tack! Jag ringde "Tallin" (018) och kom från vad jag kan bedöma till vanliga kundtjänst (guld-prio, svensktalande). Hittills har det inte dragits några extra avgifter, bara omräknad skatt, ta i trä...

Har nog lite is i magen när de förlängde vouchern till mars månad.

Japan värnar om sin befolkning och kommer garanterat ha krav på intyg vad gäller vaccin.

Även USA kommer förmodligen ha krav på vaccinationsintyg och med den ganska färska informationen att EU verkar dissa US och UK vaccin framöver så finns det nog risk för vaccinbrist och ingenting man förmodligen bara kan ta sådär genom att springa in på en vårdcentral i oktober och jag vill inte vara bland de första att ta vaccin.

Det var lockande att boka men efter att ha tänkt över situationen kändes det bättre att ha is i magen och avvakta mer information hur det blir med vaccin och intyg för resande utanför EU.

Jag tror du är fel ute, sannolikt kommer vi ha ett överflöd av vaccin i höst. Az's kommer inom kort, då blir det åka av!

Jag ringde nyss för att ändra/lägga till OSL-ARN på en EWR-OSL. Fick besked att det inte gick att lägga till ett leg till, i stället bokade han av och bokade om med tillägg OSL-ARN utan ändringsavgift. Semantik?
Det ska gå alldeles fint att göra så. Helt vansinnigt att kundtjänst bokade av din resa för detta, det finns inga garantier på att bonusplatserna kommer tillbaka igen... och då står man där utan resa.

Toppen