1 När de kommer är irrelevant til min fråga.
2 Grundläggande ekonomi, ju mer du kan pressa priser med antal stolar och bränsleekonomi ju mer utrymme finns för prissänkning.
Är det konstigt att man ser fram emot ett nytt fräscht plan?
Tycker du borde tagga ner med din negativitet, bättre att inte skriva alls än hacka ner på folk.
		
		
	 
Jag tror vi får skilja på "
Är det konstigt att man ser fram emot ett nytt fräscht plan?" och "
2 Grundläggande ekonomi, ju mer du kan pressa priser med antal stolar och bränsleekonomi ju mer utrymme finns för prissänkning." 

 Tror inte vi skall blanda dessa två för mycket 
 
Men, frågan om tillgång och efterfråga är relevant. Skulle vara intressant dock att sitta på den insikt hur en kapacitetsökning spelar in i prisbilden. Det som jag har undrat på under längre tid är vilka ekonomiska och finansiella skäl som finns att just rutten till Miami ligger så pass mycket lägre gällande året-runt-priser än andra destinationer i Nordamerika: 
ARN-EWR: Z1SEBIZ    SK    Z     Round-Trip    21098(SEK)
ARN-ORD: Z1SEBIZ    SK    Z     Round-Trip    24098(SEK)
ARN-LAX: Z1SEBIZ    SK    Z     Round-Trip    22768(SEK) 
Indirekt via CPH är det IAD som gäller
ARN-IAD: Z1SEBIZ    SK    Z     Round-Trip    24348(SEK)  
Direkt eller indirekt via CPH/OSL till MIA
ARN-MIA: Z1SEBIZ    SK    Z     Round-Trip    15145(SEK)  
Till Asien är HKG billigast
ARN-HKG: ZSE1BIZ    SK    Z     Round-Trip    17460(SEK)
Indirekt till NRT, PEK, PVG
ARN-NRT: ZSE1BIZ    SK    Z     Round-Trip    24078(SEK)
ARN-PEK: ZSE1BIZ    SK    Z     Round-Trip    17488(SEK)
ARN-PVG: ZSE1BIZ    SK    Z     Round-Trip    17488(SEK)  
Jag tror inte nytt flyg skulle ändra prisbilden. A340-300 har flera stolar i business, lite dyrare i drift, men är avskriva så i så fall borde dessa vara på billigare rutter 
