När släpper SAS tail-nr för flighterna?

• Thread starter Thread starter Jakob Österberg
  • Start date Start date
J

Jakob Österberg

Guest
Sverige spelar ju bekant match imorgon i fotbolls-VM, och min fotbollstokiga polare har såklart sett till att han sitter på ett plan imorgon. För säkerhets skull så sitter han även på ett plan även på lördag om Sverige nu vinner och ska spela även då.

I full panik undrar han nu om det finns wi-fi på planet imorgon (SK1845, 3 juli ARN-MLA Malta).

Jag kan inte se att SAS har släppt vilken individ de tänkt flyga med imorgon, någon som vet när de brukar släppa tail-nr inför flygningen? Polaren vill gärna veta så snart som möjligt ifall han behöver boka om och styra undan några möten osv.

Agö skrev:Verkar vara en A320 Sharklets som ska köra den. 50/50 på internet då.Klicka för att utvidga...
Han var inte tillräckligt nöjd med de oddsen dessvärre, men tack hursom!

Släpps individnr först på morgonen eller kvällen innan eller hur brukar det vara?

Agö skrev:Menar du offentligt, typ Flightradar24? I så fall kan det vara rejält sent.Klicka för att utvidga...
Ja, i vart fall så offentligt så att det går att se någonstans.

Det kan ju alltid ändras tills man har lyft osv men den risken kan han nog ta, fotbollsgalningen.

ekf skrev:@Jakob Österbergbe din polare att intensivbevaka nedan länk, under rubrikenEvent Timeline, där bör tailnummer dyka upp så fort det är bestämt (offentligt)...SAS SK 1845 Flight Details, Notes, History - FlightStatsKlicka för att utvidga...
Tack!

SE-ROC

Ingen wi-fi på den enligt Wikipedia :/

Scandinavian Airlines flotta – Wikipedia

Edit: ingen wi-fi enligt sas heller

https://www.businessclass.com/forum/attachments/5a559b55-d826-4e68-97f2-bf982cfe1d76-jpeg.77277/

Agö skrev:Menar du offentligt, typ Flightradar24? I så fall kan det vara rejält sent.Klicka för att utvidga...
Min erfarenhet är att flighter som flygs av stockholmsbasen släpper individ sent kvällen innan eller tidig morgon.

Köpenhamn, Oslo och Irland släpper ytterst sällan tidigare än en tur i förväg.

Jag satt för någon månad sedan i Bryssel och försökte se vilken individ som skulle flyga mig upp till Köpenhamn - men den uppgiften blev inte offentlig förrän maskinen fysiskt lyfte från Köpenhamn.

Däremot kunde jag redan kvällen innan, på FR24, se vilken anslutande maskin som skulle flyga mig från Köpenhamn till Stockholm.

Polaren vart nöjd, dels för att han kunde se matchen och dels över resultatet!

Back