Senaste nytt

När ska jag skaffa Amex Elite för att bli Eurobonus Guld?

bonqis

Ny medlem
Har säkert frågats 100ggr men hittar inte.

Jag har nu passerat gränsen där AMEX 20k skulle få mig till guld. Så frågan är:

Om jag skaffar ett sånt, får jag då 20k poäng nu, eller iaf innan nyår så jag tippar över till guld?

SAS och amex besvarar själva den frågan i villkoren för kortet. Om jag tolkar din fråga rätt och du frågar om 20.000 statuspoäng som fås med Amex Elite - ja, de staplas på andra intjänade bas- och statuspoäng. Har du 25.000 sådana på annat vis kommer du kunna bli eurobonus guldmedlem.

Välkommen till forumet. Tänk på hur du formulerar rubriker till trådar nästa gång. Denna tråd verkar inte ha något med Amex guldkort att göra.

Ja det va en dålig rubrik, tack för att du ändrade.

Jag litar inte på otydliga villkor på ämnet när man verkligen får poängen så skulle vilja höra från någon gjort det snarare.

IMG_1571.jpeg
Här är skrivelsen. Inte alls vag, enligt min uppfattning.

Ok, för mig säger den inte alls om jag kommer få poängen ”direkt” efter att jag ansökt om kortet. Eller om det blir nästa år. Hur läser du in det i ovan?

Ok, för mig säger den inte alls om jag kommer få poängen ”direkt” efter att jag ansökt om kortet. Eller om det blir nästa år. Hur läser du in det i ovan?
Man får statuspoängen direkt när man ansöker om kortet om det beviljas (och du skall ha poängen enligt ovan villkor), se till att du ansöker med ett par månaders marginal till slutet på din kvalificeringsperiod hos SAS, då det kan variera lite när du får poängen kommande år.

Toppen