Senaste nytt

När räknas mellanlandning som stopover?

åker i vår till Hawaii och stannar både 23:55 i Chicago och 22:10 i San Francisco på vägen dit, samt ca 21 timmar i Chicago på vägen hem.

Detta är något jag gärna skulle kopiera! För att hitta resa med så långa stopp så har du sökt varje segment för sig, eller? Berätta gärna kort om hur du sökte!

Detta är något jag gärna skulle kopiera! För att hitta resa med så långa stopp så har du sökt varje segment för sig, eller? Berätta gärna kort om hur du sökte!
Ja det stämmer, jag börjar med den svåraste, vilket ofta är long haul, och tar sedan segment för segment vidare. Ett väldans massa pyssel men som kan ge trevliga kombinationer som år i princip omöjliga att hitta på annat sätt.

Gillar era svar.
Gillar inte riktigt allt pill detta innebär, även om många här säkert tycker som jag att det kan ha sin charm.

Vi var i Thailand i vintras och ville göra något mer av resan så det blev stopp i Peking båda hållen, 14 resp 19 timmar.
I Peking hinner man med mycket på en dag, rekommenderas verkligen.

• Gilla
Reactions: Gus
För ett par veckor sedan åkte jag ARN-FRA-HND-BKK-KUL, mest i F, och sedan tillbaka efter några dagar. Jag la in några layovers som var mycket trevliga. Nio timmar i FCT i Frankfurt, 12 timmar i Tokyo samt 4 timmar i Bangkok på vägen mot KUL. På tillbakavägen blev det 22 timmar i Bangkok, 16 timmar i Tokyo samt 4 timmar i FCL i Munich. Jag tyckte det passade utmärkt eftersom det gav tid att se lite av städerna och njuta av lounges och den fina servicen som erbjuds.

• Gilla
Jag ska strax boka en Eurobonus 2-4-1 i business för två personer ARN-CPH-SFO med SAS. Sedan hem CUN-ORD-ARN, United och SAS. Totalt 110 000 poäng. Resan mellan SFO och CUN betalar jag själv med Uniteds direktplan. Är denna rutten "tråkig" och/eller osmart?

Ni som är så kreativa, hade ni gjort på något annat sätt? Jag vill ha en vecka i San Francisco och en vecka i Mexiko.

Jag ska strax boka en Eurobonus 2-4-1 i business för två personer ARN-CPH-SFO med SAS. Sedan hem CUN-ORD-ARN, United och SAS. Totalt 110 000 poäng. Resan mellan SFO och CUN betalar jag själv med Uniteds direktplan. Är denna rutten "tråkig" och/eller osmart?

Ni som är så kreativa, hade ni gjort på något annat sätt? Jag vill ha en vecka i San Francisco och en vecka i Mexiko.
Om det är Business du är ute efter så ska ju SAS vara ett av de bästa alternativen i dagsläget över Atlanten. Jag skulle inte gjort så mycket annorlunda förutom att jag hade siktat på att få till F med Lufthansa på åtminstone utresan.

• Gilla
Om det är Business du är ute efter så ska ju SAS vara ett av de bästa alternativen i dagsläget över Atlanten. Jag skulle inte gjort så mycket annorlunda förutom att jag hade siktat på att få till F med Lufthansa på åtminstone utresan.
Tyvärr är F uteslutet pga för få poäng! :rolleyes: Visst måste jag betala resan mellan SFO och Cancun själv, den kan jag inte få med "gratis" på något sätt?

Tyvärr är F uteslutet pga för få poäng! :rolleyes: Visst måste jag betala resan mellan SFO och Cancun själv, den kan jag inte få med "gratis" på något sätt?
Nope den får du betala själv, om du inte gör en enkel awardresa med något bonusprogram.

• Gilla
Toppen