Senaste nytt

När no-show?

Vet inte om vi pratar om LHR men på ARN har jag kommit till gate 5 min efter avgångstid och "gate closed" stod när jag rushade genom security. Va gate F31 och planet stod kvar så blev ombordsläppt. Va en full flex PLUS till FRA på 9000SEK så de hade ju förlorat mer på att inte släppa ombord mig.

Vet inte om vi pratar om LHR men på ARN har jag kommit till gate 5 min efter avgångstid och "gate closed" stod när jag rushade genom security. Va gate F31 och planet stod kvar så blev ombordsläppt. Va en full flex PLUS till FRA på 9000SEK så de hade ju förlorat mer på att inte släppa ombord mig.
Eftersom TS nämner signalfel på Heathrow Express så kan vi nog utgå ifrån att det är LHR som avses.

Det är absolut inte givet att du är no-show bara för att avgångstiden är passerad. Men det hjälper att flygbolaget vet om att du är på väg eller att det händer något annat som gör att flighten ändå är försenad. Alternativt kan man sätta två pandions i gaten som vägrar gå ombord - då visar erfarenheten att SAS snällt väntar på att de ska känna sig redo att gå ombord.

Toppen