Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2016?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skaffade mitt Amex SAS Elite-kort i mars och trodde inte att jag skulle hinna få två vouchers i år, men den här veckan ramlade den andra in.

Med detta inställer sig frågan:
Finns det något incitament att fortsätta handla med Elite-kortet i år förutom 20EBP/100SEK?

Voucher nummer 1 tog knappa fem månader att få in och voucher nummer 2 knappa fyra. Oroväckande snabbt. Men väldigt enkelt när man kör extrakort.
I brevet står det giltighetstid på detta år och nästa. Hade hoppats på att den skulle gälla över 2018 också. Med en bonusresa bokad i mars så blir det lite småjobbigt att hinna med en till OCH samtidigt jobba för att behålla EBG.

Jag har fått ihop 2 st under året samt har en 3:e på väg.

Alltid stora planer i början av året om vad de ska användas till, men sedan räcker inte tiden riktigt till för att använda dem till något.

Voucher nummer 1 tog knappa fem månader att få in och voucher nummer 2 knappa fyra. Oroväckande snabbt. Men väldigt enkelt när man kör extrakort.
I brevet står det giltighetstid på detta år och nästa. Hade hoppats på att den skulle gälla över 2018 också. Med en bonusresa bokad i mars så blir det lite småjobbigt att hinna med en till OCH samtidigt jobba för att behålla EBG.

Jag känner igen det där. Det blir ju att man ersätter en del statusgrundande resor med bonusreser eftersom tiden inte räcker till att utöka resandet.

Med roll over-poäng i Eurobonus 3.0 så tror jag att det blir lättare för mig. Trots att jag bara är 4 mån in i detta intjänandeår har jag uppnått guld. Sen tillkommer poäng för elite-kortet och övriga resor. Når nog inte upp till diamant, men det blir tillräckligt med poäng över för stt säkra guld nästa intjänandeår. Så nästa år kan jag plocka ut bonusresor utan att förlora status om Eurobonus 3.0-reglerna blir som förväntat.

Att spara voucher fler år skulle nog inte vara till så stor nytta. Då riskerar de bara hamna på hög. Jag kommer ju ändå fortsätta konsumera lika mkt nästa år och tjäna in lika många vouchers.

Jag känner igen det där. Det blir ju att man ersätter en del statusgrundande resor med bonusreser eftersom tiden inte räcker till att utöka resandet.

Med roll over-poäng i Eurobonus 3.0 så tror jag att det blir lättare för mig. Trots att jag bara är 4 mån in i detta intjänandeår har jag uppnått guld. Sen tillkommer poäng för elite-kortet och övriga resor. Når nog inte upp till diamant, men det blir tillräckligt med poäng över för stt säkra guld nästa intjänandeår. Så nästa år kan jag plocka ut bonusresor utan att förlora status om Eurobonus 3.0-reglerna blir som förväntat.

Att spara voucher fler år skulle nog inte vara till så stor nytta. Då riskerar de bara hamna på hög. Jag kommer ju ändå fortsätta konsumera lika mkt nästa år och tjäna in lika många vouchers.

Roll over-poäng? Berätta mer!

En bra bit ifrån de flesta i spend uppenbarligen för trots flytt i år så tog det till augusti innan vouchern ramlade in. Nu lägger jag alldeles för många timmar i veckan på att halvintensivt fundera på var man ska åka... :)

Roll over-poäng? Berätta mer!

När Eurobonus 3.0 började diskuteras så nämndes roll over points som en av förändringarna. Detta har dock senare dragits tillbaka då man ansåg att det skulle skapa för många EBG+ (personligen tycker jag att detta vore en rimligare förmån, åtminstone för EBD, än familjepooling av baspoäng som borde öka antalet EBG ännu mer, men det är en diskussion för en annan tråd).

Givetvis finns det ingenting som säger att de inte kan hinna ändra sig igen innan det blivit "höst".

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen