Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2016?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag triggade min första i somras, hoppas på att jag hinner trigga en till. Det ser mörkt ut tills men jag insåg att jag snart behöver förnya årskortet på tåget. Betalade på faktura sist, undrar om Amex kan tänka sig att jag tar det på kortet, det är ju en del pengar...

Åh, jag triggade min första i somras, hoppas på att jag hinner trigga en till. Det ser mörkt ut tills men jag insåg att jag snart behöver förnya årskortet på tåget. Betalade på faktura sist, undrar om Amex kan tänka sig att jag tar det på kortet, det är ju en del pengar...
Ta faktura och betala med betalo med ditt Amex

Ta faktura och betala med betalo med ditt Amex

Fast Amex lär väl inte bli gladare för summan bara för att det går till en annan mottagare (och jag har svårt att motivera en annan betaltjänst än företagets egen)? SJ vet jag ju tar emot kortet. Frågan är bara om jag arbetat upp tillräckligt med kreditvärdighet.

Fast Amex lär väl inte bli gladare för summan bara för att det går till en annan mottagare (och jag har svårt att motivera en annan betaltjänst än företagets egen)? SJ vet jag ju tar emot kortet. Frågan är bara om jag arbetat upp tillräckligt med kreditvärdighet.
Ring och prata med dem först bara så brukar det lösa sig

Jag hade tänkt se till att jag nådde gränsen precis i slutet av december, för att på så sätt få en voucher som skrivs ut i januari och därmed skulle gälla till dec 2018.
Jag hade 95:- kvar till 150.000:- och har haft det så i knappt två månader.
Vad jag inte tänkte på var att Netflix drar 99:-varje månad så till min stora förskräckelse såg jag nu när jag loggade in att jag har passerat gränsen med 4 ynka kronor. FRUKTANSVÄRT irriterande.

Så ett tips till er som tänkte göra likadant som jag. Se till att inget dras automatiskt så som just Netflix, Readly, Storytel, Spotify eller likn.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen