Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2019?

Jag har 5000 kr kvar till min 2-4-1. Vi har idag 111 000 poäng och satsar på en usa resa 2021. Nu har vi precis köpt en pool och har några saftiga fakturor på väg. Jag skulle ha bra nytta av en till 2-4-1 (våra barn är 8 år och reser fortfarande till 50%) men jag har inte poäng till två stycken så jag tror inte det är värt att skaffa Elite för att försöka få två vouchers till. Vi har idag SAS Mcard premium + amex premium med extra kort på båda. Hur skulle ni resonera med möjlighet ill en till voucher och eventuellt annat kort kopplat till hur många poäng vi har idag och vart vi vill åka?
/Hans
 

mackan33

Medlem
Bjud in varandra till Elit för värvningsbonusen. Det är ju inte tvunget att behålla det, bara att spendera given summa per kort.
Vet inte vad ni behöver för mängd poäng?
 

fiffig

Medlem
Har en fundering...jag är nymedlem på SAS Amex Elit sedan mitten av mars och har 2 vouchers men när man loggar in på SAS så står det 1 voucher. Ska det vara sådär? En sak till...jag har nu spenderat över 500,000kr såg jag, är det värt att skaffa ett kort till för en till voucher tycker ni?
 

Mediana

Medlem
Hej, vi har de gamla korten man fick gratis med Amex Platinum, minns inte vad de heter, men har de tagit bort 241 på de korten? Fick en voucher 2017 och en 2018 men ingen i år. Uppnådde gränsen på 150,000 redan i februari men har inte fått någon voucher ännu.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hej, vi har de gamla korten man fick gratis med Amex Platinum, minns inte vad de heter, men har de tagit bort 241 på de korten? Fick en voucher 2017 och en 2018 men ingen i år. Uppnådde gränsen på 150,000 redan i februari men har inte fått någon voucher ännu.
Kontakta Amex i så fall, något verkar uppenbarligen ha blivit fel.
 
Toppen