Senaste nytt

När kommer Thai Airways nya kabiner?

Kan detta vara någorlunda korrekt?

Det verkar korrekt, förutom att TGH och TGJ numera är konverterade till frakt. Man kan också lägga till att K, L, M och N är de därefter äldsta maskinerna (från 91 och 92) och att de ska fasas ut i takt med att Thai får leverans av nya plan. A, B, G och F är åldersmässigt nyast - från 2001 och 2003.

Kan man lita på seatingkartan för lflighten? Jag har platser ARN-HKT mellan jul och nyår och hem med dagflyg 5 jan. Seating mappen visar kabinen i C klass med 10 stolar och detta är ju en av de nyare konfigureringarna. Det kanske finns risk att denna inte klar till dess och när får man i så fall veta det så man kan välja ny seating?

Jag är i nästan exakt samma situation som du, men vi flyger ut före jul och hem 4 jan! :) Det är bara att vänta och se...

Jag är i nästan exakt samma situation som du, men vi flyger ut före jul och hem 4 jan! :) Det är bara att vänta och se...

Jag flyger CPH-BKK TG951 den 27 okt och TG952 4 nov i PE på upperdeck. Jag har ägnat senaste halvtimmen med att kolla ExpertFlyer och vilken config TG951 har på upper deck, från den 20 aug-5 nov. Fram till den 30 sep är 16 av 42 flighter med 747 (upperdeck 32), resterande 26 är med 744 (upperdeck 26).
Från den första oktober är samtliga med 744 enligt seatmap på EF, således alltså även mina flighter. Detta gör mig skeptisk och jag förbereder mig att det blir 747, om inte är det bonus....

Hej

Var har du sett den informationen?

Jag har en utresa bokad 17 september och en hemresa den 18 oktober, på utresan står det "747 all series passenger" och på hemresan "747-400". Kan man tolka detta som att det blir gamla stolarna ut och nyare eller nyaste stolarna hem?

Thai Airways

- With the success of the first in-house aircraft retrofitting having finished in July 2012, the goal of finishing the remaining aircraft can be expected within the second quarter of 2013.

Gissar att du har rätt i din tolkning, all series är idag benämningen på planen med den äldsta inredningen.
(Efter retrofitten kommer dock dessa att bli de modernaste, så det kan nog bli lite rörigt innan allt är klart)
Enligt FT ska retrofittade 747:eek:r sättas in på FRA och MUC i september/oktober, så nåt av ders gamla plan kan ju hamna på ARN/CPH om tidplanen nu håller.
Samtidigt så talar ju ovanstånde citat för att det kan finnas 3-4 plan med gamla interiören kvar långt in på 2013, och känner jag TG rätt kommer de att köra dessa på ARN/CPH i första hand, så osvuret är nog bäst...

Tack för informationen JonW!

Det bästa är kanske att boka ett stolsnummer som finns i båda konfigurationerna (även om det säkert inte är nån garanti), t.ex inte boka rad 15 och riskera att bli omflyttad till nån plats man inte gillar.

Dumma BC.se. Jag som tidigare var nöjd att "åka bak i trälhavet" som nån här uttryckte sig, nu vill jag bara sitta uppe i puckeln och mysa :)

Toppen