Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Jag ser ut att fått nivåpoäng sett till att min räkning mot diamant ungefär ökat med vad jag förväntade mig att Amex skulle ge - men jag ser ingen transaktion i historiken.

Jag ser ut att fått nivåpoäng sett till att min räkning mot diamant ungefär ökat med vad jag förväntade mig att Amex skulle ge - men jag ser ingen transaktion i historiken.
Så var det för mig också när man "rättade" till mina saknade nivåpoäng från juni. Mitt saldo ökade men de syns inte i historiken någonstans.

Verkar som manuell hantering inte syns bland transaktionerna. Jag fick mina saknade 9k från julkalendern. Saldot ökat, mail med info men finna inga spår bland transaktionerna.

Jahap. Tack Amex och Sas. Var exakt den insättningen ifrån att bli EBG 31 jan (mitt brytdatum) efter ha köpt 2700 poäng för några dagar sen.

Noterade då att poängen inte bakdaterades de 123 dagar som det stod vid köp utan har samma insättningsdatum som köpet. Lite oväntat fick jag även 2700 baspoäng ”tillbaka” (betalade 27000 baspoäng).

Löser väl sig, men nu åkte jag på att betala 1400kr för en fönsterplats på en award med avgång 9 feb. Hade hoppats kunna bli gold och välja plats före.

Asså, blev det ändring? Får man inte 123 dagar bakdaterade?

Asså, blev det ändring? Får man inte 123 dagar bakdaterade?
Mina gjorde inte det men, det står fortfarande på sas sida att de ska göra det. Där står också att man måste vara 6 månader in på kvalåret men det verkar inte stämma då jag verkar kunna köpa poäng trots att brytdatum är 31 jan. (Testade dock inte hela vägen).

Så det är väl bara att köpa och klaga

Attachments

• IMG_1992.jpeg
    IMG_1992.jpeg
    271,9 KB · Visningar: 79
Kan vara värt att stämma av bonuspoängen också, har bara fått hälften av vad jag skulle fått. Kanske kommer en korrigering men känns lite lurigt. Brukar stämma.

Toppen