Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Amex chat säger de har ändrat sedan årsskiftet.

Ställer ju till det rejält för de som behövde poängen med kvalår som slutar sista januari

Screenshot_20260202_132512_Amex SE.jpg

Amex skyller detta på sas...
Screenshot_20260202_133320_Amex SE.jpg

Mitt kvalår slutade 31 januari och med de sista nivåpoängen som jag trodde jag skulle få hade det saknats cirka 2000 till EBG. Nu saknas det drygt 5000 istället. Hade i efterhand tänkt köpa 2000 nivåpoäng för att nå EBG. Nu vet jag inte längre om det värt...

Amex chat säger de har ändrat sedan årsskiftet.
[...]

Mycket tveksam hantering att göra en sådan ändring utan information, oavsett om det är Amex eller SAS som tagit beslutet.

Jag kan väl iofs se en rimlighet i att samordna på något vis med hur MC-poängen kommer, men information och kanske till och med någon form av schablon-kompensation för engångseffekten hade varit snyggt.

Även om jag personligen vinner stort på att poäng på några stora inköp kommer in tidigt på nästa kvalificeringsår istället i slutet av dessa där de inte gör någon skillnad...

Mitt kvalår slutade 31 januari och med de sista nivåpoängen som jag trodde jag skulle få hade det saknats cirka 2000 till EBG. Nu saknas det drygt 5000 istället. Hade i efterhand tänkt köpa 2000 nivåpoäng för att nå EBG. Nu vet jag inte längre om det värt...
Amex säger kontakta sas och att de ska kunna göra något för dessa situationer. Alla kommer ju drabbas när man bara får poäng 11 månader första året istället för 12 för befintliga kortmedlemmar.
Screenshot_20260202_135430_Amex SE.jpg

Jag kan väl iofs se en rimlighet i att samordna på något vis med hur MC-poängen kommer, men information och kanske till och med någon form av schablon-kompensation för engångseffekten hade varit snyggt.
MC ger ju dock på bonus och nivåpoäng månaden efter, och inte över 1 månad senare som nu blir fallet med Amex.

MC ger ju dock på bonus och nivåpoäng månaden efter, och inte över 1 månad senare som nu blir fallet med Amex.
Är det SÅ man ska tolka det? Wow. MC-liknande hade ju varit en förbättring, detta är ju helt knäppt.

Har man gjort så pga någon typ av missbruk, man vill vänta in att fakturan betalts innan nivåpoängen betalas ut? Men samtidigt pekar AMEX mot SAS...

"SAS has decided to change the Level points payout date, and they decided to change the date without informing the customers."

Mmmm, lätt att säga så när man sitter på AMEX kundtjänst. Jag är fortfarande AMEX kund och det är AMEX som levererar en tjänst till mig (och ganska dyr därtill).

Även om det är SAS beslut så är det otroligt dåligt av AMEX att inte informera sina kunder. Ingen premium/elite-känsla här inte.

Toppen