Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Perfekt ser ut att stämma då.

21 april bonus points.
30 april level points.
5 maj bonus points?
17 maj bonus points.
31 maj level points.
16 juni bonus points.
30 juni level points.
För mig har det sett ut såhär:
5 maj bonus points
31 maj level points
2 juni bonus points
30 juni level points

Fortfarande inte fått dem. Kontakt på chatten, det har varit problem för en del, jobbas på det, bör vara löst inom kort. Återkom om de inte kommit inom 5-7 arbetsdagar.

De har ju sagt samma sedan i April så har inte så höga förhoppningar, de borde väl kunna fixa det manuellt i nödfall känns det som.

Fortfarande inte fått dem. Kontakt på chatten, det har varit problem för en del, jobbas på det, bör vara löst inom kort. Återkom om de inte kommit inom 5-7 arbetsdagar.
Samma här. Undrar vad det är som strular? Jag har tidigare fått poängen utan problem, och har inte bytt kort eller gjort några ändringar.

Jag pratade med AMEX igår. De har haft problem med att Nivåpoäng inte alltid registreras sedan mitten av juni och arbetar med att ordna det. De sa att många hade blivit drabbade.

Jag pratade med dem idag (innan jag kom på att söka info här på BC). Beskedet jag fick var att många var drabbade, att de jobbade på problemet, att nivåpoängen skulle bakdateras så att de registrerades under rätt månad, och att allt detta skulle vara fixat "by the end of this month".

Jag pratade med dem idag (innan jag kom på att söka info här på BC). Beskedet jag fick var att många var drabbade, att de jobbade på problemet, att nivåpoängen skulle bakdateras så att de registrerades under rätt månad, och att allt detta skulle vara fixat "by the end of this month".
Verkar vara standardsvaren de kör med, inom två veckor alternativt i slutet av månaden. Fått dessa svar några gånger nu:)

Har heller inte fått några nivåpoäng för juni ännu.

Tidigare har det varit två-tre dagar mellan bonus- och nivåpoäng:
26 maj bonuspoäng
31 maj nivåpoäng
28 april bonuspoäng
30 april nivåpoäng

nu dock bara:
30 juni bonuspoäng

AMEX-chatten hävdar tvärsäkert att allt står rätt till och att jag får mina nivåpoäng i slutet av juli, "som vanligt".
Varför föregående två månader sett ut som dom gjort kunde han inte svara på, samt att om något inte står rätt till så är det SAS' fel.

Toppen