Senaste nytt

När får vi se direktflyg ARN-JFK med SAS?

SDL

Medlem
När tror ni att vi får se ett direktflyg ARN-JFK med SAS?

Jag saknar möjligheten att kunna boka SAS Arlanda-New York-Anslutning inrikes USA, utan att åka via CPH. Detta gick ju fint innan bytet till SkyTeam, då man kunde ta sig vidare från EWR med United på samma biljett.

Misstänker att fraktavtal osv spelar in till varför de inte bytt flygplats. Men om man nu skall ha ett direktflyg från Arlanda till New York, så hade det väl varit bra om det gick till en flygplats som erbjuder anslutningsflyg med parnerbolag/Delta?

SAS flyger ju redan CPH till JFK. Med danska staten som en stor ägare kan du nog glömma att amn tillåter ARN till JFK. Den dagen ARN EWR inte bär sig förlorar ARN ytterliggare en SAS longhaul.

Min spekulation. Om du läser mitt inlägg står det " kan du nog " det tyder i min värld på spekulation. Ber om ursäkt om det var oklart eller är det att jag är kritisk mot SAS/ARN ?

Min spekulation. Om du läser mitt inlägg står det " kan du nog " det tyder i min värld på spekulation. Ber om ursäkt om det var oklart eller är det att jag är kritisk mot SAS/ARN ?
Problemet med din spekulation är väl vad syftet skulle vara? Större chans att SAS tjänar mer pengar om det finns connections i samma allians.
Därav bör det finnas ett incitament för SAS att vilja flyga till JFK från Stockholm. Jag förstår inte var i din spekulation att dom inte skulle vilja göra det? Konkurrens med CPH?

Problemet med din spekulation är väl vad syftet skulle vara? Större chans att SAS tjänar mer pengar om det finns connections i samma allians.
Därav bör det finnas ett incitament för SAS att vilja flyga till JFK från Stockholm. Jag förstår inte var i din spekulation att dom inte skulle vilja göra det? Konkurrens med CPH?
JA ! Tycker dom har visat ganska tydk´ligt att Köpenhamn är prioriterat i framtiden. Jag trodde att EWR linjen levde kvar pg av frakt. Min spekulation, kan vara fel.

JA ! Tycker dom har visat ganska tydk´ligt att Köpenhamn är prioriterat i framtiden. Jag trodde att EWR linjen levde kvar pg av frakt. Min spekulation, kan vara fel.
Visst är frakt viktig, men man klarar ju att fylla en maskin varje dag på linjen med passagerare, och så länge det ser ut så så kommer man fortsätta flyga från ARN. Ger inget stort värde att gå till tre dagliga från CPH, om man samtidigt måste flyga 250 pax till och från CPH utan att få några extraintäkter för det.

Tyckte bara det var konstigt tvärsäkert uttalat. Kritisk mot SAS och ARN och Swedavia kan jag lätt vara, men när jag spekulerar så använder jag fraser som ”jag tror/gissar/spekulerar”.
Medan ditt inlägg mest låter som ventilering av frustration än kritik, mer som du är arg på saker en minoritetsägare ännu inte gjort (och från affärsperspektiv vore idiotisk), vilket kommande majoritetsägare inte skulle ”tillåta”.

Aja, feltolkning är lätt online.

Toppen