Senaste nytt

När överförs EuroBonus-poäng från Amex ?

Jag pratade med Amex kundtjänst i maj angående min poängöverföring och fick förklarat att brytdagarna för poängöverföringen varierar mellan individer, ej relaterat till brytdag för faktura. Min brytdag för poäng är den 28e varje månad, tar sedan ca 5 dagar innan de syns hos SAS.
Verkar konstigt. Jag har brytdatum för fakturan den 19:e, samma datum körs autosweep. Ca en vecka senare trillar poängen in på EB-kontot...

Någon som vet om det är möjligt att få över poäng från sitt amexkonto till SAS utan en auto-sweep? Ringde Amex som sa nej. Någon som lyckats?

Då är jag med.
Men! Om jag tolkar rätt har du lyckats att samla 70k eb-poäng på mindre än en månad? Isf respekt!
4 värvningar till Elite kortet vilket inte kan va så svårt, eller hur @bnr :rolleyes:

Om de är spend är de väldigt respekt men dock inget rekord då jag har en vän som drog in 1,3 miljoner EB poäng från SAS amex på en månad, allt va iof jobbkostnader men ändå!:D

Gällande Amex elite, någon som vet när de 20.000 baspoängen trillar in?

När jag ansökte om om kortet förra året hann jag inte få räkningen innan jag fick 20.000 baspoäng.
Har nu betalat årsavgiften i veckan och jag har ännu inte fått baspoängen...

Toppen