3 timmar gäller väl generellt för SAS utestationer, för återresa till Skandinavien. Dock öppnar just Swissport, som hanterar SAS, på LAX, c:a 3 1/2 timme innan. Personalen dyker upp kring 1030, men det tar ju en kvart att starta upp diskarna. Ett tips ifall någon är ute efter kvarvarande säten i t.ex. Business Class, så var observant på att t.ex. köande i Business-fållan, ofta leder till att "Turistdisken vinkar från den första i Businessfållan. Väl vid denna disk har "Turistdiskagenten ej koll på uppgraderingar" och "nån annan i Businesskön" blir den lycklige att söka efter uppgradering. Gäller att vara alert och hojta till - har hänt mig två gånger att som SAS-EBG hamna som första man, i turistdisken, men tack vare "aktivt högljudd" så har den "försenade agenten i Businessklassdisken hört mitt önskemål, och hållt de enda kvarvarande två sätena, vid två tillfällen. En gång precis framför näsan på nästa spekulant...Någon med färska uppgifter om detta? Gäller fortfarande 4h innan avgång?
3 timmar gäller väl generellt för SAS utestationer, för återresa till Skandinavien. Dock öppnar just Swissport, som hanterar SAS, på LAX, c:a 3 1/2 timme innan. Personalen dyker upp kring 1030, men det tar ju en kvart att starta upp diskarna. Ett tips ifall någon är ute efter kvarvarande säten i t.ex. Business Class, så var observant på att t.ex. köande i Business-fållan, ofta leder till att "Turistdisken vinkar från den första i Businessfållan. Väl vid denna disk har "Turistdiskagenten ej koll på uppgraderingar" och "nån annan i Businesskön" blir den lycklige att söka efter uppgradering. Gäller att vara alert och hojta till - har hänt mig två gånger att som SAS-EBG hamna som första man, i turistdisken, men tack vare "aktivt högljudd" så har den "försenade agenten i Businessklassdisken hört mitt önskemål, och hållt de enda kvarvarande två sätena, vid två tillfällen. En gång precis framför näsan på nästa spekulant...
Har varit ganska precis 4h senaste resorna för mig från LAX, återrapportera gärna om det nu skulle vara 3.5h istället.