Senaste nytt

När öppnar SAS checkin?

FF#1

Medlem
Tidigare hette det ju att den öppnade 22h innan, men. i praktiken 30h

Nu säger man 30h, men när öppnar den på "rikt" för en intra EU flygninng?

Bakgrund till frågan är att jag ska resa med en statuslös bekant, som inte kan välja säte innan incheck öppnar så vi tänkte hänga på låset.
 
Tidigare hette det ju att den öppnade 22h innan, men. i praktiken 30h

Nu säger man 30h, men när öppnar den på "rikt" för en intra EU flygninng?

Bakgrund till frågan är att jag ska resa med en statuslös bekant, som inte kan välja säte innan incheck öppnar så vi tänkte hänga på låset.
Kollar man i appen brukar det gå att checka in precis vid 36h strecket innan avgång
 
Tidigare hette det ju att den öppnade 22h innan, men. i praktiken 30h

Nu säger man 30h, men när öppnar den på "rikt" för en intra EU flygninng?

Bakgrund till frågan är att jag ska resa med en statuslös bekant, som inte kan välja säte innan incheck öppnar så vi tänkte hänga på låset.
Man kan väl inte ens välja säte längre som statuslös vid incheck utan man blir tilldelad ett säte?
 

FF#1

Medlem
Lite återkoppling, messade med min polare på morgonen dagen innan avfärd, ca 34h innan.
Då gick det bra att checka in och välja säte för han.
Han lyckades knipa en nödutgångsplats till hanns glädje och mitt förtret (har korta ben och gillar att ha väskan på golvet....)
Så jag klämde mig ner bredvid han.

så nu håller jag tummarna att det inte blir mer förseningar än det redan är på min ansluting
 
Sta
Lite återkoppling, messade med min polare på morgonen dagen innan avfärd, ca 34h innan.
Då gick det bra att checka in och välja säte för han.
Han lyckades knipa en nödutgångsplats till hanns glädje och mitt förtret (har korta ben och gillar att ha väskan på golvet....)
Så jag klämde mig ner bredvid han.

så nu håller jag tummarna att det inte blir mer förseningar än det redan är på min ansluting
han kunde välja? Han blev inte tilldelad ett säte?
Status? Och vilken biljett? Go? Go light?
 

FF#1

Medlem
Sta

han kunde välja? Han blev inte tilldelad ett säte?
Status? Och vilken biljett? Go? Go light?

Billigaste möjliga bokad via ett storföretags resebyrå, bagage ingår. Gissar att säte vid incheckningen ingår på den biljett typen, då han kunde välja. Helt statuslös .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Billigaste möjliga bokad via ett storföretags resebyrå, bagage ingår. Gissar att säte vid incheckningen ingår på den biljett typen, då han kunde välja. Helt statuslös .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gissar också det, hade en kompis som bokade go light via resebyrå. Dvs inget bagage ingick (go light) o då kunde man inte välja säte vid incheck.
 

mischadee

Medlem
Kan vi använda denna som en generell tråd för frågor kring när man kan checka in med SAS?

I sådana fall undrar jag om någon har koll på SFO om man endast reser med handbaggage. På LAX funkar ju både mobile boarding pass samt utskrivet boarding pass hemifrån men hur är det på SFO? Förra gången jag reste därifrån (tror det var 2019) kunde man använda UA's automater för att skriva ut Boarding Pass innan SAS egna incheck öppnar. Vet någon vad som gäller nu?

Tack
 

bvs

Medlem
Kan vi använda denna som en generell tråd för frågor kring när man kan checka in med SAS?

I sådana fall undrar jag om någon har koll på SFO om man endast reser med handbaggage. På LAX funkar ju både mobile boarding pass samt utskrivet boarding pass hemifrån men hur är det på SFO? Förra gången jag reste därifrån (tror det var 2019) kunde man använda UA's automater för att skriva ut Boarding Pass innan SAS egna incheck öppnar. Vet någon vad som gäller nu?

Tack

Du kan skriva ut boardingkort i automat på plats innan SAS checkin öppnar, med lite reservation för att det inte gått hur tidigt som helst och det kan vara lite annat småstrul med dem.
 
Toppen