Senaste nytt

När öppnar SAS Check-In i Chicago för SK944?

Jag flög EWR-CPH med SAS för ca en vecka sedan med endast handbagage. Jag fick också felmeddelande på hemsidan vid mitt försök att checka in dagen innan. När jag testade igen på morgonen samma dag som flighten, gick det utmärkt på hemsidan. Vet inte vad detta berodde på men jag blev nöjd!
Jag flög ORD-ARN för en vecka sedan och checkade in på morgonen via SAS hemsida. Det gick sedan att få boardingkortet i appen.

Det är mindre än 30 timmar tills jag ska flyga Chicago-Köpenhamn och jag får ett felmeddelande när jag försöker checka in online (har provat både i appen och på webbsidan). Jag skulle gärna vilja ha en heldag (ankommer Chicago 08:45) i Polaris-loungen och vill därför inte vänta tills incheckningsdiskarna öppnar. Jag reser med endast handbagage. Vet någon hur jag kan få ett boarding pass så jag kommer in i Polaris-loungen?
Ofta "lossnar" det i webbcheckin först 23/24 timmar före avgång från USA, trots att det står 36 timmar.

Det är mindre än 30 timmar tills jag ska flyga Chicago-Köpenhamn och jag får ett felmeddelande när jag försöker checka in online (har provat både i appen och på webbsidan). Jag skulle gärna vilja ha en heldag (ankommer Chicago 08:45) i Polaris-loungen och vill därför inte vänta tills incheckningsdiskarna öppnar. Jag reser med endast handbagage. Vet någon hur jag kan få ett boarding pass så jag kommer in i Polaris-loungen?

Löste det sig med incheckning online sen? Reser hem på måndag från Chicago utan väska och är nyfiken på om det går att komma in i Polaris-loungen innan incheckningen på plats öppnar.

Löste det sig med incheckning online sen? Reser hem på måndag från Chicago utan väska och är nyfiken på om det går att komma in i Polaris-loungen innan incheckningen på plats öppnar.
Om du flyger till CPH kl 22:05 så öppnar ju incheckning till Stockholmsflyget runt 14-tiden tror jag, då kan du få ett boardingpass utskrivet i alla fall. Så gjorde jag när online-checkin krånglade sist, vi var också i Polaris-loungen då.

Om du flyger till CPH kl 22:05 så öppnar ju incheckning till Stockholmsflyget runt 14-tiden tror jag, då kan du få ett boardingpass utskrivet i alla fall. Så gjorde jag när online-checkin krånglade sist, vi var också i Polaris-loungen då.
SK946 16:00 dessvärre denna gång.

Har tidigare gjort precis så, checkat in i disken när det ändå var öppet för Stockholmsflighten. Jag checkade in precis innan stängning och de ropade till mig när jag kom hasandes att det var bråttom. Men det var precis tvärtom. :)

Har tidigare gjort precis så, checkat in i disken när det ändå var öppet för Stockholmsflighten. Jag checkade in precis innan stängning och de ropade till mig när jag kom hasandes att det var bråttom. Men det var precis tvärtom. :)
OK, exakt samma sak hände faktiskt mig också, de skrek "Hurry up Sir, you can still make it!" när jag närmade mig disken. :D

Längesedan jag har behövt det själv nu, eftersom det alltid gått att få ner boardingkortet i appen/på hemsidan åtminstone samma morgon (däremot inte alltid 24h före), men det brukade åtminstone tidigare gå att få ut det i maskiner på flygplatsen också när incheckningsdisken är stängd. De finns väl kvar? Å andra sidan är det ju en viss risk att åka ut dit om de inte skulle vara igång eller strula, för då får man en riktigt trist tid utanför security, där finns inte mycket...

(Däremot kan jag inte rekommendera att fråga Uniteds personal i T1 om de kan skriva ut kortet åt en. Provat det en gång, och fick en lång lektion i deras maskiner och det tillkallades 2 olika supervisors innan någon lyssnade på mig när jag sade att det faktiskt inte är ett United flyg utan att det är ett SAS flyg från T5 som jag vill ha boardingkort till...)

Det gick utmärkt att checka in on line för min del som endast flög hem med handbagage. Boardingkortet hade jag i mobilen hela vägen till Polaris-loungen i Terminal 1 och sedan vi utsidan till Terminal 5 och i gaten till planet. Smidigt!

Förflyttningen från Polaris till SAS-gaten tog ca: 30 minuter dörr till dörr. Det var i princip optimala förhållanden och noll minuters kö i security på Terminal 5. Det går att kapa 4-5 några minuter om man tajmar tåget absolut perfekt och springer istället för att gå. Men med det sagt skulle jag aldrig gå från Polaris-loungen 30 minuter innan planet går. Just saying...

Någon som har hängt på låset och vet när det går att checka in bagage till 944 de dagar 946 inte finns med i tidtabellen? Tre timmar före enligt olika källor, kan man räkna med tidigare?

Toppen