När jag flög med Swiss från Venedig var de väldigt noga med att man inte kunde checka in baggage förrän 3 timmar innan avgång, så då var det bara att vänta i ungefär en halvtimme trots att diskarna var bemannade. Började därefter ge det en extra tanke oavsett flygbolag/flygplats.SAS har ju flyg under hela trafikdygnet från LHR och jag har aldrig sett att de bara har vissa flyg öppna utan incheckning har varit tillgängligt för alla flyg. Men å andra sidan har jag inte checkat in baggage så svaret kanske inte är helt relevant
Du har ju redan fått svaret ovan.När jag flög med Swiss från Venedig var de väldigt noga med att man inte kunde checka in baggage förrän 3 timmar innan avgång, så då var det bara att vänta i ungefär en halvtimme trots att diskarna var bemannade. Började därefter ge det en extra tanke oavsett flygbolag/flygplats.
Är ganska säker på att jag har checkat in baggage med SAS på LHR åtminstone lite över 3 timmar innan avgång tidigare, men de verkar inte kunna ge mig någon exakt tid när jag pratat med kundtjänst och hänvisar bara till att det är olika tider som gäller för olika flygplatser. Inför min nästa flygning från LHR funderar jag nämligen på att komma dit ca 8 timmar innan avgång för att kunna sitta och jobba i loungen. Vill dock inte gärna chansa på att kanske behöva stå och vänta i flera timmar ifall jag inte kan checka in väskorna förren närmare inpå avgång.
Ifall någon skulle veta kan jag också passa på att fråga om Gold Track Security på LHR fortfarande tillåter en gäst att följa med. Har alltid fungerat för mig förut, men nu var det ungefär ett år sedan sist.
Nja, jag vet till exempel att British Airways har som policy att bag drop blir tillgängligt först 3 timmar innan avgång från LHR Terminal 3 om man flyger ekonomi och inte har status. Så att SAS skulle kunna ha någon slags begränsning låter inte så långsökt.Du har ju redan fått svaret ovan.
Flygbolag bemannar inte checkin flera timmar innan en flight bara för att någon ska kunna hänga i en lounge.
Däremot om de har avgångar var och varannan timme så kommer checkin vara öppen från första flight till sista flight. Finns ju säkert några undantag till detta med små flygplatser som inte kan hantera att folk checka in för tidigt, Heathrow är inte en sådan flygplats.
Samma sak på Arlanda, du kan checka in när du vill under dagen och även kvällen innan till din flight om så önskas och lämna väskorna. Detta pga att incheckningen är öppen hela tiden.
Det är ju inte vad BA säger själva. Tex kan du droppa väskan klockan 16 på LHR T3 för en flight klockan 10 dagen efter.Nja, jag vet till exempel att British Airways har som policy att bag drop blir tillgängligt först 3 timmar innan avgång från LHR Terminal 3 om man flyger ekonomi och inte har status. Så att SAS skulle kunna ha någon slags begränsning låter inte så långsökt.
Läste också det, men på denna länk finns annan information. https://www.britishairways.com/cont...formation/london-heathrow-airport/heathrow-t3Det är ju inte vad BA säger själva. Tex kan du droppa väskan klockan 16 på LHR T3 för en flight klockan 10 dagen efter.
Står heller inget om några restriktioner om hur tidigt samma dag man får droppa väskan.
Väldigt märkligt. Man får droppa väskan 1600 dagen innan för en flight som går 1000. Går flighten 1005 får man tidigast droppa 0705.Läste också det, men på denna länk finns annan information. https://www.britishairways.com/cont...formation/london-heathrow-airport/heathrow-t3
Nu blev jag lite nyfiken, så jag kollade upp vad de säger om T5, och tydligen är det ännu striktare där. Endast 2 timmar innan avgång för ekonomi utan status inom Europa och som mest 3,5 timmar innan avgång oavsett reseklass och status. Fortfarande med overnight bag drop för flyg innan 10:00.Väldigt märkligt. Man får droppa väskan 1600 dagen innan för en flight som går 1000. Går flighten 1005 får man tidigast droppa 0705.
Frågan är ju om det där efterlevs eller inte. T3 är ju lite speciell på LHR då det inte är BAs huvud terminal.