Senaste nytt

När återgår Arlanda till ”ordinarie” terminaler?

Plus

Medlem
När denna tråd skapades i september 2020 tror jag att ingen kunde föreställa sig det som sker idag, T4 öppnar med 27 RyanAir avgångar!
Låt oss säga att det är 150 pax på varje avgång då blir det 4000 personer som kommer utnyttja terminalen idag, om jag minns rätt så läste jag det passerar ca 35000 personer dagligen detta gör att mer än 10% av dagens resenärer på Arlanda åker med RyanAir från T4

Intressant och se hur det blir på T5 när dessa passagerare byter terminal


Jag såg också hur man i media angav siffran 35000. Reagerade på att den är för låg.
Förra månaden hade Arlanda 1,750000 resenärer. Men men, jag förstår din poäng.
 

jacoph

Medlem
Airside av f.d. T4 är nu T5 pir C. T4 används bara som namn landside. Så frågan är om bussen gör två stopp på T5?
Bussen har så som jag minns det stannat både vid B, A och F-piren vid beställning men vet inte hur det är idag.

https://www.swedavia.se/contentassets/b024440c6d2945de8461a1a26bdd268d/busstransfer-arnsve.pdf
Edit: hittade aktuell information.
"Transferbuss (Schengen) mellan Terminal 2 och Terminal 5
Det går transferbussar mellan Terminal 2 och Terminal 5 (mellan gate 61C och F5). Bussen trafikerar dagligen mellan 07.00 och 20.00. Påkalla upphämtning genom att trycka på knappen vid busshållplatsen, bussen kommer inom 20 minuter."

Men går kanske att återinföra igen :)
 
Toppen