Senaste nytt

Multilojalitet på 1 transaktion

CardKing

Medlem
Hej,
Blev nyligen medlem och tänkte ge ett tips.
Måhända detta är en upprepning men hellre informationsöverflöd än att någon här på forumet faktiskt missar bonus...;)

Ända sedan jag blev myndig och behövde optimera betalkorten för att samla cashback samt
drivmedelsrabatt har jag som så många andra av er, följt denna poängjakt och blivit ganska engagerad.
Man kan ju såklart maximera sin lojalitet,samla poäng på ett effektivt sätt utan att aldrig uppnå perfektion.

En rimlig nivå enligt mig:

Ni äter på en restaurang i sällskap av goda vänner.
När notan kommer tar du givetvis kommandot och säger att du kan betala hela notan.
Eftersom det är dina vänner, utgår jag från att dom ändå kommer swisha dig beloppet
som dessutom utan avrundning gör att du inte går back för utlägget.

Men du kommer ju stå för total Spend + samla din cashback via betalkortet för totalsumman.

Högre nivå
Här på forumet ser jag såklart ni som går overkill på detta.
Vilket man givetvis får göra, med excel-snurror och uträknad intjäning med prognoser
beroende på livsstil och resemönster.

Jag är dock också människa, och i vår natur värderas även tid och engagemang.
Givetvis optimerar jag inte hela tiden.
Det tror jag ingen gör.
De flesta av oss anser att vi är rationella och hanterar ekonomin på ett bra sätt.

Men jag tänker ju inte spontan-shoppa och överkonsumera för att "poängen dubblas under datum x"

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 27-29 September 2019 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Mitt tips tillför inget om specifika kort, det är dock tekniken jag vill lyfta.
Använd digital plånbok:

Samsung Pay, Apple Pay för att addera bonus på samma köp.

1 transaktion.

Jag använder sedan några år Samsung Pay.
Med flera olika anslutna betalkort.
Så jag kan handla för 1000 kronor i en butik och få 1% cashback av betalkortets utgivare.

+
Men även Samsung vill ge lojalitet eftersom köpet hanteras via deras teknik.
Samsung Members är alltså en ytterligare, pålagd premie på samma transaktion.

+1 MC kortet kommer gå varmt i helgen!!! Extra kul shoppa då femsiffrigt antal poäng ska dras in igen.

Ingen fara @CardKing och väkommen till B.C. Hänger du med oss här kommer du också med tiden dras in i vår extravaganta dekadens :D

Toppen