Senaste nytt

Mixed Class Finnair Award

GOT-XXX

Medlem
Har hittat en Premium Economy long-haul award med Finnair som jag funderar på att boka, men skulle gärna lägga till ett leg GOT-HEL för anslutning. Tillgänglighet GOT-HEL finns i både Economy och Business. Någon som vet om jag kan ringa in för att få till en mixed class bokning (Economy + Premium Economy) trots att det inte visas som alternativ online?

Ska gå att boka hela resan online om det dyker upp, dvs economy på feedern och premium på långa benet. Annars är det bara att ringa in och boka, dock med risk att vissa flyg inte kan kombineras på samma bokning trots att bonusplatser finns tillgängliga.

Det kan bli svårt ibland. Har haft många duster med deras platinum tjänst. SPeciellt när du hittar premium economy till/ifrån BBK och vill vidare.
Sist löste jag det med att ta separat biljett till HEL.

Varför inte bara boka alla ben separat som enkel resor? Jag bokade nyligen
HEL-BKK
BKK-HEL-ARN

som stå enkelresor i PE. Hade det varit fördelaktigt för mig att ha denna resa bokad som en bokning istället för två?

Bokar alltid separata biljetter pga ändringar i mitt arbete, så inte hela biljetten försvinner. Men det är vidare till och ifrån HEL som ställer till det.

En fördel att boka allt i en award bokning är ju att Finnair har en special regel att resor så korta som ifrån HEL till Sverige inte kostar extra awardpoäng när man betalar för en long-haul. Helt enkelt, t.ex. HKG - HEL kostar lika mycket som att boka HKG - HEL - ARN.

Toppen