Senaste nytt

[Mistake fare] Johannesburg - Zurich/Genève O/W, fr. 2800 SEK!

Aha, intressant, tackar! Jag tror inte just det felet är aktuellt i detta fall eftersom ett "motsvarande" pris visas i euro.

Men oavsett vilken typ av fel det skulle kunna vara, bör det ju som du skriver vara så att din sista mening alltid gäller - dvs om de justerar priset under väntetiden så måste de fråga igen om man accepterar det nya priset eller helt enkelt avboka allt?

Ja, så är det ju rimligtvis. Du kan ju inte ingå ett avtal och så ändras det av andra parten efter att du har skrivit på. :)
Så här ser min bekräftelse ut:

eTicket Itinerary and Receipt for Confirmation.png

OK, godt spottet. Men det er kun 1-way og kun J-class (ikke C-class!). Kan ikke købes retur? Derfor mener jeg at Jonas C "tilbud" er ca. ligeså godt for et mileage run, plus man kan ændre og refundere en C klasse billet gratis! Jeg ville nok ikke selv udbasunere sådanne mistake-fund for Flyertalk da risikoen for at de forsvinder sekunder efter er høj? Men i vores lille forum her går det bedre, for eksempel det famøse Yangoon run sidste år som mange fik del i.

OK, godt spottet. Men det er kun 1-way og kun J-class (ikke C-class!). Kan ikke købes retur? Derfor mener jeg at Jonas C "tilbud" er ca. ligeså godt for et mileage run, plus man kan ændre og refundere en C klasse billet gratis! Jeg ville nok ikke selv udbasunere sådanne mistake-fund for Flyertalk da risikoen for at de forsvinder sekunder efter er høj? Men i vores lille forum her går det bedre, for eksempel det famøse Yangoon run sidste år som mange fik del i.
Jag är kass på danska. Så, förstår jag rätt att man kan ändra en J-klassbiljett till C-klass?

Jag är i Indien över jul och funderar nu på att dra ner till CPT några dagar och flyga hemm den 30 december (hittade ingenting efter nyår tyvärr).

...... ändra en J-klassbiljett till C-klass...??.
Nej, det kan man ikke. Hvis du har købt en J-class fanger bordet, medmindre du får udstedt en ny billet i C-class. J-class er udmærket og kan ændres, men ikke gratis. C-class giver generelt flere miles (for TK: 200% hos M&M) sml. med J-class (150% hos M&M). I mit tilfælde opdagede jeg først ved betaling at det var en ren C-class. Derfor købte jeg omgående selv om den var dyrere end Andreas Eriksson's pris som udgør denne tråd

Precis när jag nu skulle in och boka verkar det som om denna har försvunnit... i alla fall för de datum i december som var intressanta för mig.

Jag började nästan undra om det var "avsedda" priser, då sydafrikanska randen verkar ha störtdykt de senaste månaderna. Tappar man nästan 20 % mot euron av alla valutor 2013 så luktar det ju finanskris a la Grekland. Aten har väl haft många fina deals de senaste två åren?

Jag började nästan undra om det var "avsedda" priser, då sydafrikanska randen verkar ha störtdykt de senaste månaderna. Tappar man nästan 20 % mot euron av alla valutor 2013 så luktar det ju finanskris a la Grekland. Aten har väl haft många fina deals de senaste två åren?
Det tror jeg næppe, prisrne er, i modsætning til f.eks. hos Ethiopian angivet i €. Alle andre priser end de 2 "mistake fares" til hvs. Geneve og WAW, var absolut ikke billige (samme periode). Fejlen er rettet. Min tur til JNB-WAW koster nu 3.5 gange så meget! Og en enkelt til Geneve (fra JNB) koster nu en bondegård....

Toppen