Senaste nytt

Missnöjd med uppgradering från GO till Plus

011430121

Medlem
En dam uppgraderade sig på en resa OSL-CPH-SFO och blev missnöjd med uppgradering och begärde tillbaka det damen hade betalt för uppgraderingen mer än 6000kr, hon fick 500 kr , personligen tycker jag det är en rolig läsning, vi är nog rätt så många som har mött personen som klagar.
Källa: Flysmart24

500 kronor för att inte få prio boarding... Någon rim och reson måste väl finnas i hur de kommer fram till en sådan summa?

500 kronor för att inte få prio boarding... Någon rim och reson måste väl finnas i hur de kommer fram till en sådan summa?
Även min tanke, det var nästan 10% av uppgraderings kostnad.
Bara att komma ihåg till nästa gång det inte är prio boarding, skall försöka få en voucher på 1000kr

Även min tanke, det var nästan 10% av uppgraderings kostnad.
Bara att komma ihåg till nästa gång det inte är prio boarding, skall försöka få en voucher på 1000kr
Der var ju två gånger, bara 250kr per gång! Så det blir bara 500kr voucher!

Helt orimligt i sig. Men om sas faktiskt får börja kompensera passagerare för utebliven priority boarding så kanske de kommer börja se till att den fungerar... (alternativt ta bort den helt såklart)

Alltså, det är klart man kan diskutera belopp och så, men om jag hade blivit erbjuden att betala extra för något bättre inom ett område där jag inte har så stor erfarenhet hade jag också förväntat mig att man levererar på alla de punkter man säljer in. Om jag leasar en bil och blir erbjuden vissa extra funktioner för en merkostnad på x kr så hade jag klagat när inte alla de funktioner jag har betalat för faktiskt finns.

Jag tror vi är lite vana vid att Priority Boarding inte fungerar och tar det som en självklarhet.

Alltså, det är klart man kan diskutera belopp och så, men om jag hade blivit erbjuden att betala extra för något bättre inom ett område där jag inte har så stor erfarenhet hade jag också förväntat mig att man levererar på alla de punkter man säljer in. Om jag leasar en bil och blir erbjuden vissa extra funktioner för en merkostnad på x kr så hade jag klagat när inte alla de funktioner jag har betalat för faktiskt finns.

Jag tror vi är lite vana vid att Priority Boarding inte fungerar och tar det som en självklarhet.
Tänker att iom att hon betalade för WiFi med bonuspoäng så har hon nog viss erfarenhet.

Tänker att iom att hon betalade för WiFi med bonuspoäng så har hon nog viss erfarenhet.
Å andra sidan blev hon förvånad över att kabinpersonalen inte kunde redogöra för matens innehåll... Det vet ju alla som flugit minst en gång interkontinentalt att deras kunskap i ämnet inte sträcker sig längre än "kött eller fisk"...

• Gilla
Reactions: hco
Det vet ju alla som flugit minst en gång interkontinentalt att deras kunskap i ämnet

Off Topic:
Min favorit sedan länge är "Chicken or pasta, chicken or pasta?". Men jag håller mig från att smasha(?) med "Could I have chicken WITH pasta?". Den har dom nog hört tillräckligt.

On Topic:
Mental note att begära 250 kr vouchern då prio boarding saknas.

Toppen